וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל ויוון ישתפו פעולה נגד טורקיה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.6.2010 / 18:17

בישראל מחפשים בעלות ברית באזור לאחר ההידרדרות ביחסים עם טורקיה. רשת "אל-חורה" מדווחת כי באחרונה ביקר שר החוץ היווני בישראל בחשאי לדון במאבק נגד טורקיה שמתקרבת לאירן

ישראל מחליפה את טורקיה בקפריסין ויוון? מקורות המקורבים למשרד החוץ הישראלי דיווחו היום (רביעי) לרשת הטלוויזיה האמריקאית בשפה הערבית "אל-חורה" כי שר החוץ של קפריסין מרקוס קיפריאנו ביקר בחשאי לפני עשרה ימים בישראל כדי לדון עם ראשי הממשל בדרכים לשיתוף פעולה בין המדינות במאבקם בהתקרבותה של טורקיה לאירן.

המקורות דיווחו כי בנוסף לכך, הגיע לישראל גם נציג בכיר של ממשלת יוון לביקור חשאי לפני מספר ימים כדי לדון באותו עניין. "הנציג היווני העביר לישראל מסר מממשלתו לפיו יוון מוכנה לשקול מחדש את ההחלטה לבטל את התרגילים הצבאיים עם ישראל שהתקבלה בעקבות אירועי המשט ולקיימם בקרוב", הוסיפו.

מקורות ביטחוניים ישראליים מסרו לרשת כי התעשייה הצבאית הישראלית מחפשת באופן דחוף אחר חלופות למגזר הביטחוני הטורקי. לדברי המקורות, ישראל לוקחת בחשבון אפשרות של הידרדרות נוספת ביחסים עם טורקיה עד לניתוק היחסים הדיפלומטיים, ולפיכך היא מחפשת אחר בנות-ברית חדשות באזור כמו קפריסין ויוון שמתנגדות למגמה הטורקית האחרונה.

אתמול דיווחו כלי התקשורת בטורקיה כי ממשלת טורקיה דנה בישיבתה האחרונה באפשרות לנקוט בשורה של סנקציות נגד ישראל על רקע אירועי המשט לרצועת עזה. "טורקיה מתכוונת להוריד את דרג הייצוג הדיפלומטי שלה בישראל אל הרמה הנמוכה ביותר, ולהגיע אף לניתוק מוחלט של היחסים הדיפלומטיים", מסרו המקורות. עוד דווח כי טורקיה שוקלת לבטל את כל ההסכמים הצבאיים והכלכליים עם ישראל ולהשעות את כל שיתופי הפעולה בנושאי תעשייה ומסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully