וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בבריטניה: "להטיל חרם על ישראל"

מאות בני אדם הפגינו סמוך למעונו של ראש הממשלה הבריטי בלונדון במחאה על הרג כעשרה ממשתתפי המשט לעזה. הם דורשים לגרש את השגריר הישראלי מבריטניה ולהטיל חרם בינלאומי על ישראל, כפי שהוטל על דרום אפריקה

כ-300 בני אדם הפגינו אחר הצהריים (שני) בלונדון סמוך למעון ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון ברחוב דאונינג 10 במחאה על השתלטות צה"ל על ספינות המשט לעזה. המפגינים דרשו מממשלת בריטניה להפסיק את מכירת הנשק לישראל ולגרש את שגריר ישראל בלונדון.

כמו כן, המפגינים קראו לאיחוד האירופי להשעות את כל ההסכמים הכלכליים עם ישראל ולהטיל חרם כלכלי בינלאומי על ישראל, כפי שנעשה נגד דרום אפריקה. בהמשך הם מתכוונים לצעוד לעבר שגרירות ישראל בבירה הבריטית.

מוקדם יותר אמר שר החוץ של בריטניה וויליאם הייג כי הוא מוקיע את אובדן החיים במהלך השתלטות צה"ל על אוניות המשט לעזה. לדבריו, "השגרירות שלנו נמצאת בקשר עם הממשלה הישראלית. אנו מבקשים מידע נוסף וגישה לכל אזרח בריטי מעורב".

לדברי הייג, ממשלת בריטניה הזהירה בעקביות נגד הניסיון להגיע לעזה באופן הזה, בגלל הסיכון שכרוך בכך. יחד עם זאת, "יש צורך ברור של ישראל לפעול בריסון ובהתאם למחויבויות בינלאומיות". הייג הדגיש את חשיבות בירור העובדות, במיוחד אם נעשה מספיק כדי למנוע מקרי מוות ופציעה. הוא הוסיף, כי האירועים מדגישים את חשיבות הסרת המצור על עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully