וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להגן על הומואים ולסביות בבתי"ס

חוק זכויות התלמיד אוסר על אפליית תלמידים על רקע מוצא, מין או מצב כלכלי. כעת מבקשים חברי הכנסת חיים אורון ודב חנין להוסיף לחוק איסור אפליה במוסדות החינוך על רקע נטייה מינית

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון בהצעתם של ח"כ דב חנין (חד"ש) וח"כ חיים אורון (מרצ) להוסיף לחוק זכויות התלמיד איסור על אפליית תלמידים על רקע נטייתם המינית. כיום אוסר החוק על אפליית תלמידים על רקע מוצא, מין או מצב כלכלי.

"כדי למנוע אלימות הומופובית בחברה, חייבים למנוע אותה קודם כל במערכת החינוך", אמר חנין. "חשוב לשלוח מסר ברור לפיו תלמידים להט"בים (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) הם שווים לחלוטין בזכויותיהם לכל תלמיד אחר. מסר זה חשוב הן כדי לבער את האלימות ההומופובית המילולית והפיזית ממוסדות החינוך, והן כדי להתמודד עם תופעת הנשירה של תלמידים אלו ממערכת החינוך. אני קורא לוועדת השרים ולחברי הכנסת לצאת בהצהרה ברורה לפיה אפליה והומופוביה אין מקומן בישראל ובמערכת החינוך", אמר.

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, הביע את תמיכת הארגון בחוק במכתב ששלח לוועדת השרים לענייני חקיקה. לדבריו, "ארגון המורים העל יסודיים במהותו, הוא ארגון לא סקטוריאלי וחבריו, המורים, מייצגים את כל הקשת החברתית בישראל. מובן מאליו שאנו נגד כל אפליה, על רקע עדתי, דתי, כלכלי, מיני וכיו"ב, הן במישור העקרוני והן במישור המעשי, קרי, היחס, הטיפול ודרך ההתייחסות של המורים לתלמידיהם. אני מקווה מאד שההצעה תתקבל ואף תתורגם לרמת מעשה".

מנתוני מחקר שערך ארגון הנוער הגאה, מתברר כי 65% מהתלמידים הלהט"בים נחשפו לאלימות מילולית הומופובית מצד "רוב התלמידים" או "חלק מהתלמידים". 55% מהתלמידים ציינו כי המורים אינם מגיבים לאלימות מילולית הומופובית, ו-23% ציינו כי נחשפו להתבטאויות הומופוביות מצד המורים בעצמם. רק 5% מהתלמידים הלהט"בים מרגישים "מאוד נוח" לדבר עם מוריהם על נטייתם המינית או זהותם המגדרית. אחד מכל שלושה תלמידים להט"בים חווה הטרדה מינית בשל זהותו, ואחד מכל חמישה חווה אלימות פיזית. 36% ציינו שהם חשים חוסר ביטחון בבית הספר בשל זהותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully