וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים תקפו מחנה קיץ של האו"ם ליד עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.5.2010 / 14:15

כ-40 רעולי פנים חמושים הגיעו בשעות הלילה המאוחרות למחנה קיץ סמוך לעזה השייך לסוכנות של האו"ם, השחיתו והציתו אותו. ההערכה: המבצעים קשורים לפלג הקיצוני הסלפיים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

חמושים פלסטינים הציתו לפנות בוקר (ראשון) מחנה קיץ השייך לסוכנות אונר"א של האו"ם באזור שייח' עג'לין ממערב לעיר עזה. לטענת עדי ראייה פלסטינים, כ-40 רעולי פנים חמושים הגיעו בשעות הלילה המאוחרות למחנה הקיץ, הנחשב למחנה הגדול ביותר של אונר"א ברצועה, השחיתו אותו ולאחר מכן הציתו אותו. רעולי הפנים העבירו למאבטח במקום מכתב איום שהופנה למנהלי אונר"א ובראשם ראש הסוכנות בעזה ג'ון גינג.

ביום שישי האחרון פיזרה קבוצה קיצונית בשם "חופשיי המולדת" כרוזים ברחבי המסגדים ברצועת עזה, שבהם טענה כי מנהלי אונר"א הם "בוגדים" בשל העובדה שהם אומרים שאונר"א סובלת ממחסור פיננסי ובאותו זמן מתקצבת את מחנות הקיץ ב-2 מיליון דולר ובשל העובדה שבבתי הספר לבנים של אונר"א מלמדות מורות. בנוסף תקפה את הנהלת הסוכנות משום שהיא מאפשרת לסטודנטים פלסטינים לטוס לחו"ל. לא ברור עם מי מזוהה קבוצת "חופשיי המולדת", אולם ההערכה היא שמדובר בקבוצה המזוהה עם הפלג הקיצוני של הסלפיים.

משרד הפנים הכפוף לממשלת חמאס ברצועת עזה הודיע כי פתח בחקירה והבהיר כי מנגנוני הביטחון הכפופים לחמאס ירדפו אחר הפושעים ויעמידו אותם לדין. ממשלת חמאס גינתה את המעשה וציינה לטובה את סוכנות אונר"א "שמסייעת במשך שנים ארוכות לתושבי הרצועה". היא הבטיחה עוד כי תדאג לשלומם של עובדי אונר"א, כמו גם לתושבי הרצועה.

גינג עצמו כינס מסיבת עיתונאים בצהריים, שבה אמר כי הוא מאוכזב לראות את מראות ההרס. "יחד עם זאת אני מבהיר לכל הילדים המשתתפים במחנות הקיץ שאונר"א אינה נרתעת מהמתקפות הללו", הוסיף. "בכוונתנו להקים מחדש את המחנה ולהעלות חיוך על פניהם של רבע מיליון ילדים שמשתתפים בפעילות של אונר"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully