וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי לישראל: "הפסיקו להטריד את מח'ול"

ארגון זכויות האדם פרסם הודעות גינוי כנגד הארכת מעצרו של פעיל הציבור אמיר מח'ול, החשוד בעבירות בטחוניות חמורות, ונגד החלטת ביהמ"ש לכלוא את מרדכי ואנונו. "מעצרו של מח'ול נועד למנוע את המשך פעילותו ההומנטרית"

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל פרסם אתמול (רביעי) שתי הודעות גינוי כנגד מדיניות המעצרים של רשויות הביטחון בישראל. בארגון קוראים לרשויות הביטחון בישראל "להפסיק להטריד את פעילי זכויות האדם", זאת על רקע הארכת מעצרו של פעיל הציבור אמיר מח'ול, החשוד בביצוע עבירות בטחוניות חמורות, ריגול חמור ומגע עם סוכן חוץ מטעם חיזבאללה. בנוסף, הארגון קורא לישראל שלא לכלוא את מרגל האטום מרדכי ואנונו מטעמים הומניטריים.

"אמיר מח'ול הוא דמות מפתח בנושא השמירה על זכויות אדם, ידוע בפעילותו בתחום החברתי-אזרחי למען ערביי ישראל", אמר פיליפ לותר, גורם בכיר בארגון. "מעצרו הממושך של מח'ול נראה כהטרדה מוחלטת שנועדה למנוע את פעילותו בתחום זכויות האדם. אם זה המקרה, נראה בו כאסיר מצפון ונקרא לשחרורו המיידי", הוסיף.

ביום שני הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מנהלים חקירה בפרשה בטחונית אותה מגדירים במשטרה כ"חמורה". במסגרת החקירה נעצרו שני אזרחים ערבים-ישראלים – הסופר אמיר חנה פארס מח'ול בן 52 תושב חיפה וכן עומר רדואן סעיד עבדו בן 50 תושב כפר כנא. השניים נעצרו בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות ובכלל זה ריגול חמור ומגע עם סוכן חוץ מטעם חיזבאללה. מח'ול נחשב לאחד מבכירי המגזר הערבי, והוא מכהן כמנכ"ל "איתיג'אה" – ארגון הגג של העמותות הערביות בישראל וכיו"ר הוועד הציבורי להגנה על החירויות.

"בריאותו הנפשית והפיזית של ואנונו נמצאת בסיכון"

בהודעתו השנייה התייחס לותר להחלטת בית המשפט העליון בישראל לשלוח את מרגל האטום מרדכי ואנונו לכלא תוך שבועיים. הצהיר כי על ישראל להימנע מלאסרו בשנית. בית המשפט העליון קבע בתחילת השבוע כי ואנונו ירצה במאסר בפועל את שלושת חודשי עבודות השירות שנגזרו עליו, לאחר שסירב לבצע עבודות שירות במערב ירושלים.

"אם מרדכי ואנונו ייכלא שוב, אמנסטי אינטרנשיונל יכריז עליו כ'אסיר מצפון' ויקרא לשחרורו המיידי ללא תנאים מקדימים", מסר לותר בהצהרתו. "האיסורים המתמשכים המוטלים על ואנונו מנעו ממנו לעבור לארצות הברית ולהתגורר עם בני משפחתו. כתוצאה מכך, ואנונו נמצא תחת מתח נפשי ופיזי גדול", הוסיף לותר. ראוי לציין כי לאחר שחרורו ממאסר, ישראל הטילה מגבלות על ואנונו מאחר שלטענתה הוא ממשיך להוות איום לביטחון המדינה. לפיכך נקבע כי על ואנונו חל איסור יציאה מהארץ וכן קיימות הגבלות נוספות על קשריו ועל חופש התנועה שלו.

בתחילת השבוע קבע ביהמ"ש העליון כי ואנונו ירצה במאסר בפועל את שלושת חודשי עבודות השירות שנגזרו עליו על ידי בית המשפט המחוזי בעיר. זאת לאחר שסירב לבצע עבודות שירות במערב ירושלים. עונש עבודות השירות נגזר על ואנונו לאחר שהפר צווי אלוף שאסרו עליו לדבר עם אזרחים זרים. בחודש דצמבר ערער פרקליטו עו"ד אביגדור פלדמן לעליון וטען שמרשו לא מוכן לבצע את עבודות השירות במערב ירושלים כי הוא חושש מפני אלימות והתנכלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully