וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מבריחים פרצו את חומת ההפרדה המצרית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.5.2010 / 12:02

רשת BBC דיווחה כי קיר הפלדה התת קרקעי שבונה מצרים בגבול בינה לבין רצועת עזה נפרץ. אחד המבריחים סיפר כי נעשה שימוש בכלים כבדים כדי לקדוח בקיר

מבריחים פלסטינים במנהרות בציר פילדלפי הצליחו לפרוץ את קיר הפלדה התת קרקעי שבונה מצרים בגבול בינה לבין רצועת עזה. כך דיווחה (חמישי) רשת הטלוויזיה הבריטית BBC. אחד העובדים בחפירת המנהרות העריך כי יצירת פרצה זו תארך שלושה שבועות לערך. "לכל בעיה ניתן למצוא פתרון", הוסיף עובד אחר, שסיפר עוד כי המבריחים עושים שימוש בכלים כבדים כדי לקדוח בקיר הפלדה. עד כה לא פורסמה תגובה מצרית לדברים.

בחודש דצמבר דווח כי מצרים החלה לבנות קיר פלדה בעומק של עשרים מטר בתוך האדמה לאורך ציר פילדלפי, על מנת למנוע הברחות נשק לעזה. הדיווחים עוררו זעם רב בקרב חמאס ותושבי הרצועה, שהבינו כי היא עלולה לפגוע בתעשיית המנהרות, הנחשבת למקור הכנסה מרכזי בעזה. דובר ממשלת חמאס, טאהר א-נונו, אמר אז כי ממשלתו נמצאת בקשר עם ממשלת מצרים במטרה לדון בנושא הקמת הגדר. "עזה אינה מסכנת את ביטחונה של מצרים - ישראל עושה זאת", הוא הצהיר.

המתיחות בין מצרים לחמאס גברה לאחר שבמהלך הפגנת מחאה נגד בניית קיר הפלדה נורה למוות שוטר מצרי, ככל הנראה בידי צלף פלסטיני. בשבוע שעבר גברה המתיחות לאחר שארבעה פלסטינים נהרגו בתוך מנהרת הברחה שחיברה בין הרצועה למצרים. בחמאס טענו כי הארבעה מתו לאחר שכוחות הביטחון המצרים פיזרו גז רעיל בתוך המנהרה ואף דרשו להעמיד לדין את האחראים. מצרים הכחישה את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully