וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה תאסור על נשים לעטות רעלות בפומבי?

בלגיה צפויה להיות המדינה הראשונה שאוסרת על נשים לעטות בפומבי רעלה המכסה את כל הפנים. אולם משבר קואליציוני המאיים על הממשלה עשוי למנוע את אישור החוק

הפרלמנט הבלגי צפוי לאשר היום (חמישי) את האיסור על לבישת רעלת גוף מוסלמית במקומות ציבוריים. בכך תהפוך בלגיה למדינה האירופית הראשונה שמעבירה חוק כזה.

לפי הגרסה הבלגית, כל מי שילבש פריט לבוש שמסתיר את זהותו בפומבי, צפוי לקנס של 25-15 אירו ו/או למאסר של עד שבעה ימים.

ארגונים מוסלמיים הביעו התנגדות לחוק החדש, אף שהוא אינו מתייחס במפורש לרעלות מוסלמיות, בטענה שהוא מפר את זכויות הפרט של אלה המבקשים ללבוש את הרעלה. תומכי החוק, מרחבי הקשת הפוליטית בבלגיה, טוענים כי הוא חיוני מסיבות ביטחוניות, אך גם לשם האינטגרציה החברתית במדינה.

אולם אישור החוק נמצא בסכנה, עקב המשבר הפוליטי בבלגיה המאיים על הממשלה. המשבר אינו קשור לרעלות, אלא נובע מהשבר בדו-לאומיות הבלגית. אחת ממפלגות הקואליציה מאיימת לפרוש אם השיחות בין הקהילה דוברת הפלמית לקהילה דוברת הצרפתית על חלוקת השלטון לא יסתיימו בתוך 24 שעות.

אתמול הודיע דוברו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כי הממשלה הצרפתית תגיש בקרוב הצעת חוק האוסרת על נשים מוסלמיות ללבוש בפומבי רעלות המכסות את פניהן, למרות אזהרות כי חוק שכזה עומד בניגוד לחוקה הצרפתית. "אנו מחוקקים למען העתיד", אמר הדובר לוק שאטל לעיתונאים, לאחר ישיבת הקבינט בראשות סרקוזי. "לבישת רעלה מלאה היא סימן של קהילה שמסגרת בתוך עצמה ושלם דחיית הערכים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully