וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סוריה: "ישראל מבינה רק את שפת הכוח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.3.2010 / 22:27

בשאר אסד העניק ראיון נרחב לתחנת הטלוויזיה של חיזבאללה בו הבהיר כי צבאו מכין עצמו לכל אפשרות של מלחמה עם ישראל, אך ציין כי זה "הפתרון הרע"

"ישראל לא מבינה שפה אחרת מלבד שפת הכוח" - כך אמר היום (רביעי) נשיא סוריה בשאר אסד בראיון מקיף שהעניק לתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר" השייכת לחיזבאללה. הוא הבהיר עוד כי צבא סוריה "מכין את עצמו לכל אפשרות של מלחמה עם ישראל, אם תיכפה עלינו". בראיון הבהיר אסד עוד ארצו לא תהסס לסייע לחיזבאללה: "סוריה לא יכולה להיות נייטרלית כשמדובר בתמיכה ב'התנגדות' (כינוי לחיזבאללה – נ.י.)".

"המלחמה היא הפתרון הרע ביותר", הבהיר אסד. "אף אחד לא רוצה מלחמה בשום מקום בעולם. אנחנו נחושים להביא לשלום כל עוד קיימת תקווה. האם יש תקווה לשלום מממשלת ישראל? לא ולא. אולם לאור הדברים שאני שומע מתומכיה של ישראל, אני סבור שלישראל אין אופציה אחרת מלבד השלום", אמר. "כוח ההרתעה שלה התפוגג ככל שחלף הזמן. ישראל הפכה לחלשה יותר".

"רבים מתומכיה של ישראל, בעיקר בארגונים הציוניים, אמרו: 'פעם האמנו במלחמה ותמכנו בכל מלחמה ישראלית. עכשיו אנחנו סבורים שלישראל אין פתרון אחר אלא הסכם שלום'. באשר לי ולמלחמת שחרור או התנגדות, ההתנגדות לא צומחת כתוצאה מהחלטה של המדינה אלא של העם. (...) מצב האי-שלום והאי-מלחמה הוא מצב זמני שחייב להסתיים בשלום או במלחמה. אין אופציה אחרת. יחד עם זאת, אתה לא הולך למלחמה אלא אם כן איבדת תקווה לשלום", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully