וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מצוד אחר מניח המטען בבית הכנסת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.2.2010 / 14:34

מטען חבלה מאולתר התפוצץ בשעות הבוקר המוקדמות סמוך לבית כנסת במרכז קהיר. לא היו נפגעים, אך כתוצאה מהפיצוץ פרצה דליקה במקום. המשטרה המקומית עורכת מצוד אחר מניח המטען

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: רן צימט, קריינות: אילן שניג)

מטען חבלה קטן התפוצץ הבוקר (ראשון) מחוץ לבית כנסת "שער השמיים" בקהיר, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. על פי הדיווחים לא היו נפגעים. כתוצאה מהפיצוץ פרצה דליקה במקום.

משרד הפנים המצרי דיווח כי אלמוני נכנס למלון פנורמה בעיר וביקש לשכור חדר. בעת ששהה בלובי הוא פנה לעבר הכניסה, השליך את מזוודת הנפץ שהחזיק לעבר בית הכנסת הנמצא ברחוב עדלי בעיר ואז נמלט דרך סמטה צדדית. משרד הפנים הוסיף ואמר כי מבדיקת הזירה עולה כי המזוודה הכילה ארבעה בקבוקי בנזין, חומרים דליקים וקופסת גפרורים. על פי הדיווחים, בבית הכנסת לא שהה באותה שעה אף אחד.

בית הכנסת "שער השמים" נמצא כאמור ברחוב עדלי בשכונת איסמעיליה, הנחשב לאחד הרחובות המרכזיים בעיר. בית הכנסת הוקם בשנת 1905 מכספי תרומות. בשנת 1980 עבר בית הכנסת שיקום ולפני כעשר שנים הוא זכה לשיפוץ נוסף. כיום הוא נתון לאבטחה כבדה של משטרת קהיר. הוא שואב אליו מתפללים בעיקר בחגים ובמועדים.

בית כנסת חדש צפוי להיחנך

בתחילת החודש הבא אמור להיחנך בית הכנסת "הרמב"ם" במרכז העיר לאחר שעבר שיפוץ. ראש רשות העתיקות במצרים הבהיר לפני כחצי שנה כי עבודות השיקום הן תגובה לטענות שהופנו כלפי מצרים כאילו היא אינה שומרת על אתרי הזיכרון היהודיים בשטחה.

משטרת מצרים חשפה באחרונה מספר מזימות לפגוע באזרחים ישראלים המטיילים במדינה ואף בשגריר ישראל במצרים. בחודש שעבר עצרה המשטרה המקומית 23 חשודים שתכננו לפגוע בתיירים ישראלים ובספינות אמריקאיות המשייטות בתעלת סואץ. מקורות מצריים מסרו אז כי חברי הקבוצה חשודים כי תכננו לרצוח את תיירים ישראלים שעלו לקברו של רבי יעקב אבו חצירא, שנמצא באזור הדלתא של נהר הנילוס.

לפני כחצי שנה שלטונות מצרים חשפו מזימה להתנקש בחיי שגריר ישראל במצרים. חקירה של פעילים בחוליה בשם "א-זייתון" העלתה כי הם תכננו לבצע שורה של פיגועים, שבראשם התנקשות בחיי השגריר שלום כהן, פיצוץ ביתו ופיצוץ השגרירות הישראלית בקהיר. בנוסף הודו הפעילים כי תכננו להתנקש בחיי שוטרים ולפעול נגד גורמי משטר.

עדכון ראשון: 11:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully