וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיתכן הכרה במדינה פלסטינית גם ללא הסכם"

שר החוץ הצרפתי אמרי כי ייתכן והקהילה הבינלאומית תכיר בעצמאותה של מדינה פלסטינית גם לפני חתימתו של הסכם בין ישראל לרשות. "אם עד 2011 שיחות השלום לא יגיעו לסיומן, המצב המפותח של התשתית הפלסטינית יפעיל לחץ על ישראל לפנות את השטחים"

שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר אמר כי ייתכן והקהילה הבינלאומית תכיר בעצמאותה של מדינה פלסטינית גם לפני חתימתו של הסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית.

בראיון לעיתון הצרפתי ז'ורנל דו-דימנש המתפרסם היום (שבת) אמר קושנר כי "הנושא הניצב לפנינו הוא בנייתה של מציאות: צרפת מאמנת את המשטרה הפלסטינית, עסקים מוקמים בגדה המערבית. מכך יוצא שניתן שבקרוב יוכרז על הקמתה של מדינה פלסטינית וכי זו תזכה בהכרה מיידית מצד הקהילה הבינלאומית, אפילו לפני המשא ומתן על גבולותיה של מדינה זו".

"אם עד אמצע 2011 שיחות השלום בין ישראל והרשות לא יגיעו לסיומן, המצב המפותח של התשתית הפלסטינית והמוסדות הפלסטינים יפעיל לחץ על ישראל לפנות את השטחים", אמר קושנר בראיון.

דברים אלו של קושנר מגיעים לפני ביקורו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפריז בשבוע הבא וכן לאחר דבריו של ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד לפיהן הוא יכול לראות את הקמתה של המדינה הפלסטינית ב-2011 וזאת ללא קשר להתקדמות שיחות השלום עם ישראל. אבו מאזן צפוי להיפגש עם שר החוץ הצרפתי ביום ראשון ועם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי יום לאחר מכן.

בנאום שנשא ראש הממשלה הפלסטיני בכנס הרצליה בתחילת החודש, אמר פיאד כי "הנתיב שעליו אנו צועדים צריך להגיע לכלל השלמה ב-2011. עד אז תהיה לנו כבר מסה קריטית של שינויים בשטח שעולים בקנה אחד עם עלייתה ולידתה של המדינה הפלסטינית. אם התהליך המדיני לא יביא לסוף הכיבוש, המסה הקריטית של שינוי בשטח תפעיל כל כך הרבה לחץ על ישראל להסיר את הכיבוש. אם נצליח, העולם יגיע למסקנה שלפלסטינים יש משהו שנראה כמו מדינה מתפקדת. והדבר הלא נורמלי היחיד שיישאר באותה תקופה יהיה הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully