וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הרב אלעזר אבו-חצירא חשוד בהונאה

הרשויות בניו יורק בודקות חשד לפיו נכדו של הבבא סאלי הונה יהודים רבים בסכומי כסף גדולים. הקורבנות התלוננו כי הוא גזל מהם מאות אלפי דולרים בתמורה להגשמת בקשות שונות באמצעות כוחותיו

התביעה בברוקלין בניו יורק בודקת חשד לפיו רב ישראלי הונה יהודים רבים במדינה, כך דווח אמש (שלישי) בעיתון "הניו יורק פוסט". על פי הדיווח, הרב אלעזר אבו-חצירא הגיע למדינה לביקורים קבועים ממקום מושבו בבאר שבע וגזל, לכאורה, מאות אלפי דולרים מיהודים תושבי ניו יורק והסביבה, לאחר שהבטיח להם מתנות חסד, שפע והגשמת בקשות שונות באמצעות כוחותיו.

הרב אבו חצירא הוא בכור נכדיו של הבבא סאלי. הוא מתגורר בבאר שבע ונחשב לאחד מבכירי המקובלים. התובע המחוזי בברוקלין פתח בחקירה נגד הרב הקבלי בעקבות תלונות של הקורבנות, המאשימים את הרב אבו-חצירא כי גזל מהם את כספם במהלך ביקוריהו השנתיים במרכזי הקהילות היהודיות.

"האיש הזה פוגע בנו", אמר תושב ניו יורק ששילם לאבו-חצירא מעל 100,000 דולרים בהמחאה, בתמורה להבטחה שבתו העקרה תצליח להיכנס להיריון, הבטחה שלא התגשמה. "הוא הרס את חיי ואת מצבי הכלכלי בהבטחות השווא שנתן", הוסיף.

עוזרת התובע המחוזי בברוקלין ניו יורק, איילין אייווזיאן, אישרה כי "הרשויות ידעו עליו מזה זמן מה, והחקירה הנה אינטנסיבית ומקיפה".

העיתונאי יוסי בר מוחא, בעבר עיתונאי חוקר בעיתון הארץ וכיום מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב כתב לאורך השנים מספר רב של כתבות תחקיר על הרב אבו חצירא. בר מוחא סיפר לוואלה! חדשות כי כבר במרץ 1997 פרסם כתבה נרחבת על התנהלותו הכספית של הרב אבו חצירא. על פי תחקיריו של בר מוחא הכניס הרב לחשבונותיו הפרטיים סכומים של מאות מיליוני שקלים. לדברי בר מוחא אף הגיע אבו חצירא, בעקבות התחקירים, להסדר עם רשויות המס על פיו שילם למדינה סכום של כ-20 מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully