וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל פתחה בגל התנקשויות באיזור"

דיפלומטיים מצריים מסרו ל"טיימס" כי ישראל מנהלת מצוד אחר בכירים בחמאס ובחיזבאללה, ומנסה לסכל שיתוף פעולה של אותם ארגונים עם אירן, גם על ידי התנקשות בבכיריהם

ישראל פתחה בגל התנקשויות ברחבי המזרח התיכון וצותתה לפגישות בין מנהיגי חמאס, החיזבאללה ומשמרות המהפכה באירן. כך מסרו היום (שבת) גורמים דיפלומטיים מצריים ל"טיימס" הלונדוני. ישראל חשודה גם בהתנקשויות בבכיר חמאס בדובאי ובפיצוץ "אוטובוס הטרוריסטים" בדמשק.

על פי הדיווח, גל ההתנקשויות החל בחודש דצמבר כשאוטובוס שנשא יועצים אירניים ובכירי חמאס, התפוצץ בפאתי הבירה הסורית. בעוד שהתגובה הסורית הרשמית דיברה על פיצוץ צמיג, תמונות שהגיעו מזירת האירוע הצביעו על פיצוץ גדול בהרבה. מספר שבועות לאחר מכן, מספר בני אדם נהרגו בהתקפה על פגישה בין נציגי חמאס וחיזבאללה בבירות. גורם פלסטיני בכיר אמר אז שחמאס ניסה לטשטש את תוצאות המתקפה שגרמה לו ל"מבוכה רבה".

"גובר שיתוף הפעולה בין חמאס השולט בעזה לאירן", אמרו הדיפלומטיים, "ישראל קוראת את הכתובת על הקיר ומבינה שמהלך כזה יביא לחיזוק שלטון חמאס ויכולת הלחימה של הארגון. אולם ישראל מצליחה להתגבר על המכשולים הללו. מדינות נוספות לא רוצות להפוך לשדה הרג בסכסוך הישראלי-פלסטיני".

ההתנקשות בחייו של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח בחודש שעבר בדובאי היה המהלך האחרון בגל ההתנקשויות. אל מבחוח ככל הנראה הורעל על ידי אישה שביקרה בחדרו במלון בדובאי. גורמים ישראלים אמרו אז שאל מבחוח היה דמות מפתח במאמצי חמאס להשיג טילים ארוכי טווח מתוצרת אירנית.

על פי הדיווח, תחת הנהגתו של מאיר דגן במוסד, חידשה ישראל את מאמציה להתנקש בחייהם של בכירים בארגוני הטרור. בחודש אוגוסט 2008 הופנתה אצבע מאשימה כלפי ישראל במעורבות בחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה בפיצוץ מכוניתו בבירה הסורית. עוד נמסר כי דגן, שנכנס לתפקידו בחודש אוקטובר 2002, בחר להתמקד בפגיעה בחיזבאללה ומאמינים כי שני בכירי הארגון נהרגו בשני פיצוצים בחודש יולי 2003 ובחודש אוגוסט 2004 בבירת לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully