וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת סיציליה פתחה מחדש תיק רצח מ- 1563

ב-1563 נמצאו ברונית ומאהבה מתים במיטה שבטירתה. אביה של הברונית לקח על עצמו את האשמה, אך המיתוס המקומי מספר סיפור שונה. צוות של חוקרים זומן לפענח את המקרה

באיחור קל של 447 שנים, משטרת סיציליה כינסה צוות בינלאומי של חוקרי זיהוי פלילי וקרימינולוגים כדי לפתור פרשת רצח לא פתורה של ברונית בעיר קאריני שליד פאלרמו. הברונית, לאורה לאנזה, ומאהבה, לודביקו ורנגאלו, נמצאו חסרי רוח חיים במיטת חדר השינה שבארמונה.

"הצדק לא נעשה", אמר ראש עיריית קאריני, גאטנו לה פאטה, שהחליט לפתוח מחדש את החקירה ולבדוק את גופות האוהבים. "אנחנו מקווים שבדיקות ה- DNA וחקירה קרימינולוגית יסייעו לנו לחשוף את המניע לפשע, ולקבוע אם הרוצח פעל לבדו או בעזרת אחרים".

"אמנם אביה של הברונית התוודה על הרצח במכתב ששלח למלך", אמר ראש העיר, "אך לפי האגדה המקומית, הוא נעזר בבנו החורג". האגדה, שעברה מפה לאוזן לאורך דורות רבים של סיציליאנים, מספרת שבעלה של הברונית ביקש להינשא בשנית, או לחילופין קינא ביחסי אשתו עם מאהבה.

החקירה מנוהלת על ידי מרקו סטראנו, פסיכולוג וקרימינולוג, שפגש את ראש העיר לה פאטה והתגרה בו על שלא הצליח לפתור את המקרה. "הרעיון לחקור את המקרה התחיל כבדיחה", אמר. החקירה תתחיל באיתור עצמותיהם של בני הזוג, שנקברו בכנסייה שבעיר.

"אם יתמזל מזלנו ונמצא את העצמות, נוכל לגלות את סיבת המוות ואת כלי הרצח, חנית או חרב. כך נוכל לדעת אם היה יותר מרוצח אחד", קבע סטראנו. צוות החקירה שוקד גם על יצירת דגם ממוחשב ותלת מימדי של הטירה, במטרה להתחקות במדויק אחר מסלולו של הרוצח.

"לפני מספר שנים בחנו עם קוראי שדות אלקטרומגנטיים מספר אזורים בטירה בהם הרבתה הברונית לבלות , והתוצאות היו מוזרות מאוד", אמר ראש העירייה. "המכשירים הצביעו על נוכחות בלתי מוסברת, כאילו היתה הברונית עדיין בין החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully