וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI המציא מקרי טרור כדי להשיג טלפונים

בעיתון ה"וושינגטון פוסט" דווח כי סוכנות הבילוש הפדרלי עברה על החוק בצורה עקבית, בזמן ממשל בוש, בכדי להשיג תיעוד של אלפי שיחות טלפון במסגרת המלחמה בטרור

ה-FBI, סוכנות הבילוש הפדרלי בארצות הברית, עבר על החוק בכך שאסף אלפי תיעודים של שיחות טלפון בזמן ממשלו של ג'ורג' בוש, כך דווח היום (שלישי) בוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, שמסתמך על מזכרים פנימיים של הבולשת וראיונות עם גורמים הקשורים לחקירה, ה-FBI השתמש בתירוץ של מצב חירום בשל ארועי טרור שלא היו קיימים, או שפשוט שכנע את חברות הטלפון בדרכים אחרות בכדי להעביר לידו, בצורה לא חוקית, יותר מ-2,000 תיעודים של שיחות טלפון בין השנים 2002 ל-2006.

בסוכנות הבילוש אמרו כבר ב-2007 כי השיגו מספר תיעודים של שיחות טלפון בצורה לא חוקית והבטיחו כי תובע מטעם משרד המשפטים יפרסם דו"ח בנושא בתוך חודש בו יפרט את ממדי הבעיה. יועצת בכירה ל-FBI, וולרי קפרוני, אמרה לעיתון כי הסוכנים עברו על החוק לפרטיות בתקשורת אלקטרונית שחוקק ב-1986, כאשר השתמשו במקרי טרור שאינם קיימים בכדי להשיג מידע. "היינו צריכים להפסיק להעביר בקשות בצורה כזו", היא הודתה.

על פי המסמכים שהגיעו לידי העיתון, בכירים בהנהלת ה-FBI, ביניהם סגן המנהל הראשי, אישרו את הבקשות הללו. קרפוני אמרה כי ראש הסוכנות, רוברט מולר, לא ידע על הנוהלים הללו עד לסוף שנת 2006 או תחילת 2007, לאחר שהחלה החקירה של משרד המשפטים. היא הוסיפה ואמרה כי בסוכנות ימתינו למסקנות החקירה לפני שיוחלט באיזה צעדים לנקוט והאם להעניש מישהו מהמעורבים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully