וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: בית הכנסת הוצת, היהודים חוששים לחייהם

ראשי הקהילה היהודית ביוון מודים כי הם "חוששים מאוד לביטחון היהודים במדינה", לאחר שביום שבת ניסו אלמונים להצית, בפעם השנייה החודש, בית כנסת עתיק באי כרתים

ראש הקהילה היהודית ביוון הביע היום (שני) חשש לביטחונם של יהודי המדינה, לאחר שביום שבת ניסו אלמונים להצית את בית הכנסת "עץ חיים" שבעיר חאניה באי כרתים, בפעם השנייה בתוך חודש.

"זוהי פעולה אנטישמית", אמר משה קונסטנטיניס, נשיא ארגון העל של קהילות היהודים ביוון. "אנחנו חוששים מאוד לביטחונם של יהודי יוון ולהפרה של חופש הדת. החשש גדול יותר כי כבר פעמיים ניסו לשרוף את בית הכנסת וייתכן שינסו שוב, גם בערים נוספות ובבתי כנסת אחרים".

לפי דיווח של המשטרה המקומית, מספר לא ידוע של אנשים שברו במהלך הלילה שבין שבת לראשון את דלת בית הכנסת, פרצו לתוכו והציתו בו אש. כוחות כיבוי מקומיים הוזעקו למקום כדי לכבות את השריפה, אך עבור חלקים נרחבים מהמבנה העתיק היה זה כבר מאוחר מדי.

תקרת העץ של בית הכנסת נהרסה כליל, בנוסף לכמה כתבי קודש, מחשבים ותקליטורים שהיו במקום. במשטרת כרתים מעריכים כעת כי הנזק שנגרם למבנה נאמד בכ-43,000 דולרים. המשטרה הודיעה כי 2,500 ספרים, מרביתם נדירים מאוד, נשרפו במהלך תקיפה זו ובהצתה נוספת שארעה במקום רק לפני שלושה שבועות.

איש כוחות הכיבוי בעיר חאניה אמר לאחר ההצתה כי "אנו חושדים שהתוקפים הם חברים בארגון ימני קיצוני, אולם אין לנו עדויות שתומכות בכך". המשטרה המקומית הודיעה כי היא עדיין חוקרת את הארוע.

רק לפני שבועיים הפגינו חברי הקהילה היהודית ביוון, בעקבות ההצתה הראשונה במקום. הם דרשו מהרשויות במדינה לפעול למיגור "תופעות דומות של אנטישמיות"

בעיר חאניה, בה נמצא בית הכנסת "עץ החיים" התקיימה קהילה יהודית עתיקה, מאות שנים לפני חורבן בית שני. בימי מלחמת העולם השניה הושמדה הקהילה כולה, והיום אין כמעט יהודים באי. כעשרה יהודים בלבד מתגוררים באופן קבוע בעיר, בעוד שבשאר כרתים מגיע מספר התושבים היהודים לכמה עשרות בודדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully