וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה מתפשטת: הפגנות למען הסביבה בכל הארץ

אייל דץ

13.12.2009 / 14:30

ועידת האקלים בקופנהגן דחפה את הארגונים הירוקים בארץ לפעולה. בתל אביב, ירושלים ואשקלון ייערכו אירועים בדרישה שממשלת ישראל תפעל להפחתת גזי החממה ולצמצום זיהום האוויר

בתל אביב, ירושלים, אשקלון, רמת חובב, חיפה וגם בקופנהגן. פעילים של ארגון "מגמה ירוקה" יקיימו היום (ראשון) במספר מוקדים אירוע נגד הקמת התחנה הפחמית באשקלון ובדרישה שממשלת ישראל תכריז על הפחתת פליטות המזהמים וגזי החממה שלה. הפעילים יערכו טקסים הפגנתיים ברחבי הארץ, ובהם מיצגים המסמלים את המזהמים העיקריים בישראל, וכן הדלקת נרות חנוכה. השמש המדליק את הנרות יהיה בדמותו של ראש הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים נגד התחנה הפחמית הגיעו גם לקופנהגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעילות תתקיים בשעה 16:00 במספר מוקדים. באשקלון יתקיים טקס ליד ארובות תחנת הכוח הפחמית, בתל אביב יקראו המפגינים לקידום התחבורה הציבורית על חשבון כלי הרכב הפרטיים. ברמת חובב יפגינו הפעילים מול מפעלי רמת חובב, בחיפה יתקיים הטקס מול המפעלים המזהמים במפרץ חיפה, ובירושלים תתקיים הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה.

בתוך כך, נציגי משלחת ארגוני הסביבה הישראלים לוועידת האקלים הצטרפו לצעדה הענקית שהתקיימה אמש בקופנהגן וקראו לבנימין נתניהו לאמץ את המחויבויות הבין לאומיות של המדינות המפותחות להפחתת פליטות גזי חממה. המפגינים הישראלים הניפו שלט ענק הקורא לעצור את הקמת התחנה הפחמית.

גיל יעקב, מנכ"ל מגמה ירוקה המשתתף בדיונים בקופנהגן אמר, כי "מדינות רבות כבר השכילו להפנים את התועלות במעבר להתייעלות אנרגטית ולשימוש במקורות אנרגיה מתחדשים. עבורן, הקמת תחנות כח פחמיות אינה אופציה. אנו קוראים לראש הממשלה לגלות מנהיגות ולהוכיח מחויבות לנושא, וכצעד ראשון להכריז על ביטול הכוונה להקים תחנת כח פחמית נוספת בישראל ואימוץ החלופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully