וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן וסוריה סיכמו על שיתוף פעולה צבאי

אירן וסוריה חתמו על הסכם שנועד להעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות. מתוקף ההסכם תוקם ועדת הגנה משותפת. שר ההגנה הסורי: "טהרן ודמשק נחושות להיערך מול האויב המשותף"

אירן וסוריה חתמו אתמול (שישי) על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות. ההסכם נחתם בתום ביקורו של שר ההגנה האירני בדמשק אחמד ווהידי, ומטרתו להעמיק את יחסי המדינות בתחומי ההגנה. מתוקף ההסכם אף תוקם ועדת הגנה משותפת לשתי המדינות.

"טהרן ודמשק נחושות להיערך מול האויב המשותף, ולכן נחתם ההסכם", אמר שר ההגנה הסורי עלי חביב לאחר חתימת ההסכם. "הצהרנו שבכוונתנו להעמיק את יחסינו עם אירן ואנו נפעל ברוח זאת".

השר האירני ווהידי אמר לסוכנות הידיעות האירנית 'אירנה' שההסכם יתרום לשמירה על היציבות והשלום באיזור וציין שהוא יישרת את היחסים הכלכלים הפוליטיים והביטחוניים בין שתי המדינות.

ההסכם מהווה נדבך נוסף במדיניות האירנית המתריסה מול המערב, הדורש מאירן לחדול מנסיונותיה להשיג נשק גרעיני. ראשי האיחוד האירופי אף הביעו אתמול את דאגתם לנוכח חוסר נכונותה של אירן להבהיר את מטרות תוכניתה הגרעינית והזהירו אותה מפני סנקציות חדשות אם תסרב לשוב לשולחן המשא ומתן.

בהצהרה שפורסמה בבריסל בתום פסגרת ראשי מדינות האיחוד האירופי נכתב כי "עקשנותה של אירן שלא להשיב על מחויבויותיה הבינלאומיות ומה שנראה כחוסר רצונה לנהל משא ומתן מחייבים תגובה ברורה, שתכלול אמצעים מתאימים".

גם דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר הלילה כי אירן "תישא בתוצאות" אם לא תעמוד בדרישות האו"ם הנוגעות לתוכניתה הגרעינית. גיבס התייחס גם למצב זכויות האדם במדינה ואמר שארצות הברית "מוטרדת" מאד מהפגיעה בזכויות האדם באירן.

ואילו מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הזהירה הלילה את מדינות אמריקה הלטינית שלא יקיימו קשרים עמוקים מדי עם אירן. קלינטון ציינה שוושינגטון מודעת לכך שאירן שידרגה את יחסיה עם כמה מדינות בדרום אמריקה בהן ונצואלה ובוליביה. לדבריה, יחסים עם אירן הם "רעיון מאד גרוע עבור המדינות המעורבות. אירן היא מחוללת הטרור הגדולה בעולם כיום. אם מישהו מבקש לפלרטט עימם, עליו להבין שיהיו השלכות למעשיו", אמרה קלינטון.


עדכון ראשון: 21:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully