וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים אירנים מתעמתים עם מפגיני אופוזיציה

עדי ראייה מסרו כי אנשי המשטרה יורים באוויר ומשתמשים באלות ובגז מדמיע כדי לפזר את מפגיני האופוזיציה במרכז טהרן. כוחות ביטחון גדולים מקיפים את קמפוס האוניברסיטה

שוטרי משמרות המהפכה מתעמתים החל משעות הבוקר (שני) עם מפגיני אופוזיציה בבירה האירנית, טהרן. עדי ראייה מדווחים כי השוטרים יורים באוויר ומשתמשים באלות ובגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים הקוראים סיסמאות נגד הממשלה.

הפגנות סטודנטים באירן. רויטרס
הממשלה חסמה את רשתות הסלולריות במרכז טהרן כדי להקשות על המפגינים/רויטרס

כוחות משטרה גדולים הקיפו את קמפוס האוניברסיטה בעיר, כדי למנוע מפעילי האופוזיציה לערוך הפגנות חדשות נגד הממשלה. "יש מאות שוטרים נגד הפגנות, הם בכל מקום סביב אוניברסיטת טהרן וברחובות הסמוכים", סיפר אחד העדים.

השוטרים הזהירו את המפגינים כי כל הפגנה "בלתי חוקית", תטופל ביד קשה. "כוחות המשטרה משתמשים באלות כדי לפזר את המפגינים, שקוראים סיסמאות נגד הממשלה בכיכר פרדוסי", סיפר אחד מעדי הראייה. מדיווחים נוספים עולה שהמשטרה נעזרת גם בגז מדמיע כדי להדוף את אנשי האופוזיציה.

כוחות הביטחון מונעים מסטודנטים מלעזוב את אוניברסיטת טהרן ולהצטרף למפגינים, כך מדווח אתר אינטרנט רפורמסטי באירן, שטוען כי הסטודנטים ביקשו להצטרף למחאה נגד השלטון, אולם נתקלו בשוטרים שמנעו את מעברם. בתוך כך אישרה בשעות הצהריים סוכנות הידיעות האירנית הרשמית את קיומן של ההפגנות, בדיווח לקוני וקצר שטען כי " "ישנם עימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה סביב אוניברסיטת טהרן". המשטרה האירנית עצרה לפחות שתי מפגינות מול אוניברסיטת טהרן. בנוסף מדווחים המפגינים כי רשת הטלפונים הסלולרית הפסיקה לעבוד באזור מרכז טהרן, וככל הנראה עבודתה הופסקה על ידי השלטונות.

באירן מציינים היום את יום השנה למותם של שלושה סטודנטים ב-1953, במהלך הפגנה אנטי אמריקאית. כמו באירועים ממלכתיים אחרים מאז הבחירות לנשיאות השנויות במחלוקת ב-12 ביוני, גם הפעם היו הערכות כי האופוזיציה תנצל את היום כדי לקיים הפגנות גדולות.

כמה אתרים רפורמיסטיים קראו בימים האחרונים לתומכי האופוזיציה להתאסף ליד הקמפוס של אוניברסיטת טהרן, שם אמורה להתקיים גם העצרת הרשמית שמארגנת הממשלה. המשטרה ומשמרות המהפכה הזהירו כי ידכאו בכוח כל ניסיון לקיים עצרת "בלתי חוקית".

לקראת ההפגנות, החלו הרשויות, מאז סוף השבוע, לשבש את רשת האינטרנט כשהם מנתקים את הפעילות באתרי אופוזיציה. תושבים בטהרן מסרו כי קשה מאד לגלוש באינטרנט או שאין אפשרות בכלל, וגם ישנם דיווחים על קשיים בשימוש בטלפונים ניידים.

כמו כן החליט משרד התרבות האירני לאסור על כל העיתונאים הזרים לסקר את האירועים ביומיים הקרובים, והורה לכל צוותי התקשורת הזרים שלא לצאת ממשרדיהם. העיתונים הפרו רפורמיסטיים שנותרו פתוחים קיבלו הוראה לא לפרסם חומרים "מפלגים".

אמש פרסם מנהיג האופוזיציה, מיר חוסיין מוסאווי, הודעה שבה גינה את הממסד הדתי על הדיכוי של הסטודנטים. מוסאווי הכריז כי תנועת הרפורמה עדיין חיה על אף הניסיונות של הרשויות לסיים את פעילותה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully