וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רמדיה: "הנחיות המשרד פגעו בתינוקות"

גלעד גרוסמן

21.10.2009 / 19:19

עד מטעם התביעה במשפט, שהיה בעבר מנהל שירות מזון ארצי במשרד הבריאות, ביקר בחריפות את הנחיות המשרד. לדבריו ההנחיות שונו לאחר שסיים את תפקידו

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכה: לירז ליבנה)

פרטים חדשים בפרשת רמדיה נחשפו היום (רביעי) בדיון שנערך בבית המשפט השלום בפתח תקווה. במהלך הדיון, העיד ד"ר בריאן קזין, מי שהיה מנהל שירות מזון ארצי במשרד הבריאות לפני ד"ר דורית ניצן – קלוסקי, הנאשמת הבכירה ביותר מעובדי משרד הבריאות בפרשת רמדיה.

ד"ר קזין התייחס בעדותו להנחיה שהוציאה ניצן-קלוסקי ביולי 2003. ההנחיה נתנה היתר ליבואנים להכניס לארץ מוצרים מוגמרים, דוגמת מזון תינוקות, בתנאי שליבואן עצמו יש אישור לכך שהמפעל שלו מייצר מוצרים אחרים בתנאים נאותים. "קראתי את המכתב הזה, את ההנחיה הזו, וקיבלתי שוק. אני מסתכל על זה עוד פעם ואני בשוק שאני קורא את זה. כי זה לא היה בזמני, וזה דבר מאד מסוכן מה שכתוב פה", העיד קזין.

בכתב האישום נטען שבעקבות ההיתר הזה רמדיה ייבאה לארץ מזון תינוקות שיוצר בגרמניה, מכיוון שהחברה בישראל זכתה לאישור עבור הדייסות שהיא מייצרת בעצמה. קזין, שבתקופה ששימש כמנהל שירות המזון אישר הכנסה ללא בדיקה של חומרי גלם בלבד, הסביר שמשרד הבריאות הוציא נוהל שנועד להבטיח שמזון המגיע מחו"ל הוא אכן לפי הצהרת היבואן, ושכל משלוח של מזון שמגיע לארץ צריך לקבל אישור שנבדק על ידי מעבדה מוכרת.

הוא הוסיף שמסמכים נלווים שהגיעו עם המשלוח של מזון התינוקות שגרם לפגיעה בתינוקות בארץ היו לא מקצועיים כלל. "נראה לי שזה מסמך פנימי של המעבדה של החברה. לא מופיעה שיטת הבדיקה, לא מופיע שם לצד זה. בשבילי זה לא שווה כלום. אני לא הייתי מאשר דבר כזה, וזו המומחיות שלי", אמר.

ד"ר ניצן-קלוסקי וארבעה עובדים נוספים של משרד הבריאות נאשמים בעבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה, בעקבות התרשלותם לכאורה בפיקוח על הכנסת מזון התינוקת. שלושה בכירים לשעבר בחברה נאשמים בגרימת מוות ברשלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully