וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "טורקיה לא תקבל הוראות מאף אחד"

ראש ממשלת טורקיה מגן על החלטת מדינתו לבטל את התרגיל הצבאי המשותף עם ישראל. אתמול זימן ליברמן את שגריר טורקיה בישראל לשיחת הבהרה על תוכנית טלוויזיה בה מוצג צה"ל כצבא רצחני

"טורקיה היא מדינה חזקה, שלא תהיה מוכנה לקבל הוראות מאף אחד". כך אמר היום (חמישי) ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, בתגובה לביקורת שנשמעה על ביטול השתתפות ישראל בתרגיל הצבאי. ארדואן אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים לפני יציאה לביקור רשמי בבגדד.

בראיון שהעניק אתמול לרשת "אל ערביה" אמר ארדואן, כי "יש שיתוף פעולה צבאי בין טורקיה לישראל, אבל כרגע ישנן רגישויות דיפלומטיות שאנחנו צריכים לקחת בחשבון". לדבריו, "לקחנו בחשבון את דעת העם שלנו כשקיבלנו את ההחלטה. היה עליי לשמש כקול שיבטא את עמי, והעם שלי מתנגד להשתתפות ישראל בתרגיל". ארדואן הוסיף, כי "דנו בנושא עם צדדים האחראים ואמרנו כן, התרגילים האלה ייערכו, אולם ישראל לא תיטול בהם חלק".

בפגישה שקיים אתמול עם אנשי דת מתח ארדואן ביקורת חריפה על פעולת ישראל בעזה והאשים אותה בתקיפת ילדים קטנים ברצועה. "העולם והאנושות ישבו על הספות הנוחות וראו את פצצות הזרחן שהושלכו לעבר ילדים תמימים בעזה", אמר ארדואן שהוסיף כי "בחלק מהמדינות ילדים מקבלים חינוך טוב ומתקני רפואה מתקדמים. במקומות אחרים יש ייאוש ופשעי מלחמה. והאנושות צופה בכל זה ממושבה הנוח".

שר החוץ אביגדור ליברמן זימן אמש (רביעי) את שגריר טורקיה בישראל לשיחת הבהרה בנוגע לסדרת הטלוויזיה שעלתה ברשת הטורקית TRT1 בה מוצג צה"ל כצבא רצחני. הסדרה, שנקראת "אייריליק" משודרת בערוץ הממלכתי הטורקי מידי ערב ובמרכזה סיפור אהבה על רקע מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. בין היתר, מוצגות בסדרה סצנה בה כיתת יורים המורכבת מחיילי צה"ל יורים בפלסטינים חפים מפשע וסצנה נוספת בה יורה חייל בילדה ונוטש אותה שותתת דם.

ליברמן אמר ששידור סדרה כזו היא "ההסתה החמורה ביותר והיא נעשית בחסות ממלכתית. סדרה כזו שבינה לבין המציאות אין אפילו קשר קלוש, המציגה את חיילי צה"ל כרוצחי ילדים תמימים, אינה ראויה לשידור אפילו בין מדינות אויבות ובוודאי שלא במדינה המקיימת עם ישראל יחסים דיפלומטיים מלאים", אמר ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully