וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לבידוד? מלך סעודיה נפגש עם אסד

נשיא סוריה ומלך ערב הסעודית נפגשו בדמשק, לראשונה מאז 2005, וקראו לסיום המשבר בלבנון. דיווח: האיחוד האירופי יחדש שיתוף הפעולה עם סוריה

עבדאללה מלך ערב הסעודית ונשיא סוריה, בשאר אסד, קראו היום (חמישי) לפלגים בלבנון להקים ממשלת אחדות לאומית – כך מסרה סוכנות הידיעות הממלכתית בדמשק. "החשיבות של הגעה לקונצנזוס בלבנון הודגשה במהלך הפגישה בינינו", אמרו השניים בתום פגישתם בארמון הנשיאותי בדמשק.

הביקור, הראשון של שליט ערב הסעודית בסוריה מאז 2005, נועד לשפר את היחסים בין שתי המדינות, שהידרדרו בעקבות ההתנקשות בחייו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, שהחזיק גם באזרחות סעודית, ב-14 בפברואר 2005. אחרי ההתנקשות באל-חרירי, ערב הסעודית החלה לתמוך בתנועות האנטי-סוריות בלבנון, בעוד סוריה המשיכה לתמוך בחיזבאללה. סעודיה היא התומכת העיקרית של סעד אל-חרירי, בנו של רפיק, המנהל מגעים עם פוליטיקאים בלבנון כדי להקים ממשלה חדשה.

ביקורו של עבדאללה בדמשק, לראשונה כמלך, בא על רקע מאמציה של סוריה לצאת מהבידוד המערבי, וייתכן שמאמציו של אסד אכן נושאים פרי. דיפלומטים בבריסל טענו היום כי בכוונת האיחוד האירופי לחתום על הסכם לשיתוף פעולה עם סוריה, אחרי שנים של נתק. מקור דיפלומטי אמר, כי ההסכם עם סוריה ייחתם בלוקסמבורג ב-26 באוקטובר. בשנת 2004 כבר עמד להיחתם הסכם, אולם התנגדות של ממשלות הולנד ובלגיה מנעה אז את החתימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully