וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן תערוך מחר תרגיל הכולל שיגור טילים

26.9.2009 / 18:13

על רקע העימות סביב מתקנה הגרעיני שנחשף, הודיעה אירן שתפתח מחר בתרגיל צבאי שיכלול שיגורי טילים. "התרגיל יכלול ירי בו זמני לעבר מטרות והוא יימשך מספר ימים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאלי)

משמרות המהפכה של אירן יערכו מחר (ראשון) תרגיל צבאי שיכלול שיגור טילים לטווח קצר או בינוני. "חיל האוויר של משמרות המהפיכה יחל מחר בביצוע משחקי מלחמה הגנתיים כחלק מתרגיל שנתי רגיל שנועד לתחזק ולשדרג את יכולות ההנגה של צבא אירן", אמר דובר במשמרות המהפיכה.

מפקד חיל האוויר של המשמרות, גנרל חוסיין סלאמי, אמר שהתרגיל יכלול ירי סימולטני של טילים לעבר מטרות. לדבריו, התרגיל יימשך מספר ימים ועל פני מספר זירות ברחבי אירן.

על פי ההערכות במערב, ההודעה על התרגיל פורסמה שלא במקרה, בסמוך לגילוי המתקן האירני החשאי להעשרת אורניום. המתקן עמד במוקד הדיונים בשל מנהיגי המעצמות המערביות לקראת פתיחת שיחות הגרעין עם אירן באוקטובר.

עוזר בכיר למנהיג העליון במדינה, אייתוללה חמינאי, אמר היום כי "המתקן החדש יפעל בקרוב, בעזרת האל, ויעוור את עיני אויבינו", לדברי העוזר, מוחמד מוחמדי גולפיג'אני, העומד בראש לשכת חמינאי, אירן נמצאת כעת "בפסגת הכוח".

בעקבות חשיפת המתקן, אמר היום נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כי חשיפת מתקן העשרת הגרעין האירני היא "אתגר רציני, הממשיך דפוס מטריד של התחמקות אירנית. שיחות הגרעין הבינלאומיות עם אירן מקבלות כעת משנה דחיפות", הוא הוסיף בראיון הרדיו השבועי שלו.

לדברי אובמה, אם אירן לא תשתף פעולה יש להחריף את הסנקציות עליה. "הצעתי לדיאלוג רציני עדיין עומדת, אבל אירן חייבת לשתף פעולה עם העולם ולהראות שתכנית הגרעין שלה מיודעת למטרות שלום. אירן חייבת לחשוף את פרטי תכניתה הגרעינית ולהעמיד אותה לפיקוח, או להתמודד עם "סנקציות נושכות".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully