וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסירים לסרקוזי: למה אתה דואג רק לשליט?

ניר יהב

7.9.2009 / 22:20

בעקבות המכתב ששיגר נשיא צרפת למשפחת שליט בו הבטיח לפעול להשבת בנם, קורא ארגון למען אסירים פלסטינים לסרקוזי לפעול גם למען שחרורם. "לא הוגן שאתה כותב למשפחת שליט"

ארגון פלסטיני למען האסירים הפלסטינים, הנמצאים בבתי הכלא בישראל, שלח אתמול (שני) מכתב לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי בדרישה, שינהג בצדק ובשוויון עם האסירים הפלסטינים כפי שהוא נוהג עם החייל החטוף גלעד שליט. זאת בעקבות מכתב ששיגר סרקוזי השבוע למשפחת שליט בו הבטיח לפעול ללא הרף להשבת בנם.

"לא הוגן שאתה כותב מכתב למשפחת שליט לרגל יום הולדתו של גלעד ואינך כותב לקרובי משפחותיהם של כעשרת אלפי אסירים פלסטינים", כתב הארגון הפלסטיני 'תומכי האסירים' לסרקוזי. "הרי בכל יום יש יום הולדת לאחד מהם, ולעיתים ביום אחד חוגגים שלושה, ארבעה ואף חמישה אסירים את יום הולדתם".

"הבטחת להוריו של שליט לפעול לשחרור בנם אך לא הבטחת לאימהות של האסירים הפלסטינים לשחרר את אלפי בניהם", התלונן הארגון. "מאות אסירים פלסטינים נעצרו בזמן ששליט היה בכלל בבטן אימו והם עדיין נמצאים בבית הכלא. עליך לנהוג בצדק, אדוני הנשיא, בכך שתעמוד לצד כל האסירים באופן שווה ותדרוש את זכויות האדם של כולם".

הארגון סיים את מכתבו בהבעת הבנה לסבל משפחת שליט וקרא לשחרר את בנם ולהשיבו להוריו, "לא לפני שהעולם יבין את סבל אסירינו בבתי הכלא הישראלים, ולא לפני שהם ישובו לבתיהם ולמשפחותיהם, בעיקר אלו הנמצאים בכלא מזה עשרות שנים".

הוריו של החייל החטוף, גלעד שליט, נפגשו ביום שישי עם שגריר צרפת החדש בישראל, קריסטוף ביגו. ביגו, שהגיע לבית המשפחה במצפה הילה, העביר להוריו של שליט מכתב מסרקוזי לרגל יום הולדתו ה-23 של גלעד. במכתב התחייב סרקוזי כי ארצו לא תחדל ממאמציה להביא לשחרור גלעד, אשר מחזיק גם בדרכון צרפתי. בתום הפגישה הודה נועם שליט לשגריר ולסרקוזי על מאמציהם ועל מחויבותם לשחרור בנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully