וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב קנה כליות ומכר אותן ב-160 אלף דולר"

בפרשה חשוד הרב לוי יצחק רונזבאום, שנחשד כי במשך שנים רכש כליות מישראל בסכום של עשרת אלפים שקלים ומכר אותן בסכומים גבוהים בהרבה. התובע: "השחיתות הפכה לדרך חיים"

אחד מ-44 העצורים בפרשת השחיתות הגדולה ביותר של העיר ניו ג'רזי הוא הרב לוי יצחק רונזבאום. רשת הטלוויזיה האמריקאית CNN דיווחה הבוקר (שישי) רונזבאום נחשד בכך שרכש כליות מתורמים ישראליים בסכום של עשרת אלפים דולרים ומכר אותן ב-160 אלף דולרים. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי באחד המקרים, החשודים העבירו ביניהם 97 אלף דולר שהוסתרו בקופסאות דגני בוקר.

ב-FBI חושדים כי רונזבאום המתגורר בברוקלין סחר באיברים במשך יותר מעשר שנים ובכך הצליח לגרוף בכל עסקה 150 אלף דולרים. סוכן של המשטרה הפדרלית בארצות הברית פנה לרוזנבאום וסיפר לו במסווה כי דודו זקוק בדחיפות להשתלת כלייה. במהלך הפגישה בין השניים שהתקיימה בחודש פברואר 2008, אמר רונזבאום לסוכן כי הוא "יכול להשיג כלייה בתמורה ל-160 אלף דולרים".

עוד אמר רוזנבאום בפגישה כי "אני עושה את זה כבר זמן רב. תן לי להסביר לך דבר אחד. זה לא חוקי לרכוש או למכור איברים. אז אתה לא יכול לקנות את זה ממני, אתה בסך הכל משלם לי על הזמן שלי". בפגישה האחרונה בין הסוכן לרוזנבאום, אמר הרב כי הוא עוסק בסידור של מכירת כליות במשך 10 שנים. עוד אמר הרב בפגישותיו כי "כל התרומות מגיעות מישראל".

"העצורים הפכו את השחיתות לדרך חיים", כך אמר הבוקר התובע הכללי של ניו ג'רזי ראלף מארה במסיבת עיתונאים בהתייחסו לפרשה. "הם התקיימו באזור חופשי מאתיקה", אמר. בפרשת השחיתות נעצרו כאמור 44 בני אדם, בהם ראשי רשויות, חברי בית המחוקקים, רבנים ופוליטיקאים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully