וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדם הזקן בעולם מת בגיל 113

18.7.2009 / 22:37

הנרי אלינגהם, אחרון טייסי מלחמת העולם הראשונה, ייחס את אריכות הימים ל"סיגריות, ויסקי ונשים פרועות". רק בריטי אחד ואמריקאי אחד שלחמו במלחמה עודם בין החיים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

האדם המבוגר בעולם, הנרי אלינגהם מאנגליה, מת היום (שבת) בגיל 113. אלינגהם, ששירת כטייס בחיל האוויר האנגלי במלחמת העולם הראשונה ייחס את חייו הארוכים ל"סיגריות, ויסקי ונשים פרועות".

את שנות חייו האחרונות הקדיש אלינגהם בהסברה לדורות הצעירים על הקרבתם העצמית של מיליוני החיילים שנהרגו בשוחות, באוויר או בים במלחמת העולם הראשונה או "המלחמה הגדולה". "אני רוצה שכולם ידעו שהם מתו בשבילנו", אמר אלינגהם בראיון שנערך איתו בנובמבר האחרון. אלינגהם אמר: "אני לא רוצה לראותם נשכחים – היינו חברים".

לא רבים האנשים החיים היום שהשתתפו במלחמה. למעשה רק בריטי אחד ואמריקאי אחד שלחמו במלחמה עודם בין החיים. "זהו קץ של תקופה, של דור מאוד ייחודי", אמר חברו של אלינגהם, דניס גודווין. "העם הבריטי חייב להם תודות רבות".

אלינגהם נולד ב-1896 ואחד מזיכרונותיו הראשונים היה הכתרתו של המלך אדוארד ב-1902. הוא עזב את בית הספר בגיל 15 וב-1914 התגייס למאמץ המלחמתי של ארצו. את תחילת המלחמה בילה בציוד משאיות, אך לאחר כשנה החליט להצטרף לחיל האוויר. "אם להודות על האמת, כל המטוסים אז היו כל כך רעועים ובלתי צפויים שגם אנחנו וגם הגרמנים העדפנו להסתובב ולא להילחם במטוסי היריב אלא אם היה לנו יתרון גובה משמעותי", כתב אלינגהם אחרי המלחמה, "אבל אני זוכר שברגע שנחתתי רציתי לחזור לטוס שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully