וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "נשמח לארח את אובמה לביקור בסוריה"

נשיא סוריה שיגר הזמנה לא רשמית לנשיא האמריקאי במהלך ראיון שקיים עם רשת סקיי הבריטית. "לארה"ב תפקיד חשוב כמעצמה החזקה בעולם, על אובמה לבקר בכמה שיותר מדינות וזה כולל את סוריה"

נשיא סוריה בשאר אסד הזמין את נשיא ארצות הברית ברק אובמה לביקור בסוריה. במהלך ריאיון שקיים עם רשת סקיי הבריטית אמר אסד כי "אנו נשמח לארח את אובמה בסוריה, ואני מאוד ברור בכוונתי". כשנשאל האם פגישה שכזו יכולה להתקיים בזמן הקרוב, ענה אסד בחיוך כי "הדבר תלוי בו (בנשיא האמריקאי), ואני מבקש ממך להעביר את ההזמנה הזו אליו. כל פגישה בין שני נשיאים היא עדות חיובית, זה לא אומר שצריך להסכים על כל דבר, אולם כשאתה משוחח על הדברים אפשר לגשר על הפערים".

אסד הוסיף כי "לארצות הברית יש תפקיד מיוחד כמעצמה החזקה בעולם, אני חושב שעל הנשיא אובמה לבקר בכמה שיותר מדינות וזה כולל כמובן את סוריה". לפני כעשרה ימים החליט אובמה להחזיר את שגריר ארצות הברית לסוריה לאחר ארבע שנים שבהן השגריר האמריקאי לא שהה במדינה זאת בעקבות העמקת השיחות בין שתי המדינות.

החזרת השגריר לדמשק מסמלת את כוונתו של אובמה להגדיל את מעורבותה של ארצות הברית באיזור, כשהוא מנסה לשקם את מערכת היחסים של ארצות הברית עם העולם המוסלמי והערבי. "זהו אינטרס חשוב, שיהיה לנו שגריר בסוריה", מסר גורם מדיני בכיר לרשת CNN. שגריר סוריה בארצות הברית בירך על ההחלטה. שגריר סוריה הוחזר לארצות הברית ב-2005 במחאה על חיסולו של ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי.

השליח האמריקאי המיוחד ג'ורג' מיטשל נפגש לפני כשלושה שבועות עם נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק. מיטשל דן עם אסד במאמציה של ארצות הברית להשגת שלום במזרח התיכון, והפשיר עוד יותר את היחסים בין ארצות הברית וסוריה. לאחר הפגישה אמר מיטשל לעיתונאים כי "כולנו מודעים לקשיים הרבים שקיימים, אבל בכל זאת אנחנו חולקים מחוייבות ליצור תנאים להתחלת המו"מ בצורה ראויה ולסיומו בהצלחה".

היחסים בין ארצות הברית לסוריה ממשיכים להשתפר מאז תחילת כהונתו של ממשל אובמה. גורם בכיר בארצות הברית אמר כי בכוונתו של אובמה לכלול את סוריה כחלק מעסקת שלום כוללת בין העולם הערבי לישראל. לאחר פגישה בסוריה, הבהיר מיטשל כי "סוריה מהווה שחקן חשוב בהגעה לשלום כולל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully