וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיון התנקשות בקרטר בעזה? בחמאס מכחישים

יהושע בריינר וניר יהב

16.6.2009 / 13:12

גורמים בישראל: קרטר הוזהר מפני מטען שהונח בנתיב שיירתו. חמאס: נערכה סריקה לפני ביקור קרטר ולא נמצאו חומרי נפץ

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

האם סוכל נסיון התנקשות בנשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר? לדברי גורמים בישראל היה ניסיון היום (שלישי) להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, בעת ביקורו בעזה. הגורמים מסרו כי מדובר במטען חבלה שהונח על ציר התנועה בו היה אמור רכבו של קרטר לעבור בדרכו חזרה מביקורו בעזה. המטען נמצא מבעוד מועד ופורק עוד בטרם הגיעה שיירתו של קרטר לאזור.

קרטר ואנשיו הוזהרו עוד בטרם נכנסו לרצועה כי יש מידע שארגון, הקשור גם לחיזבאללה, ינסה להתנקש בחייו של קרטר. גורמים בעזה הכחישו בצהרים את הדיווחים על כך שסוכל ניסיון חיסול של קרטר. דובר משטרת חמאס, איסלאם שהוואן, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי "משטרת חמאס ושאר כוחות הביטחון ביצעו סריקה לפני ביקורו של קרטר אולם לא נמצאו במקום חומרי נפץ".

מוקדם יותר במהלך סיור שערך בבית הספר האמריקאי בעזה, שהופגז במהלך מבצע עופרת יצוקה, הביע קרטר את צערו על ההרס שנגרם לעם הפלסטיני. "אני מוטרד מאד ממה שאני רואה", אמר. "אני צריך לעצור את הדמעות שלי כשאני רואה את ההרס שנגרם לעם שלכם. הלכתי לבית הספר האמריקאי, שם לומדים ילדיכם. בית הספר ממומן על ידי ארצי. אני רואה שהוא נהרס על ידי פצצות ששיגרו מטוסי F-16 שארצי ייצרה. אני מרגיש אחראי באופן כלשהו על מה שאירע. כל האמריקאים והישראלים צריכים לחוש כך".

בנוסף התייחס קרטר גם לפילוג הפנים-פלסטיני וקרא לפלגים להתאחד כדי לשים קץ לסבלו של העם הפלסטיני וכדי לבנות מחדש את הרצועה. מוקדם יותר נפגש קרטר עם נציגי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם, אונר"א, ושמע מהם סקירה על המצב ההומניטרי ברצועת עזה. מאוחר יותר צפוי להיפגש קרטר עם בכירים בחמאס, ביניהם איסמעיל הניה, ולהעביר להם מכתב לגלעד שליט שנכתב בידי הוריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully