וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שפעת החזירים - המגפה הכי מסוכנת בעשור"

בעקבות התפשטותה של שפעת החזירים, הודיע הארגון כי יעלה את רמת הכוננות לרמה אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר. "אנו מוכנים הרבה יותר מבעבר "

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי ד"ר מרגרט צ'ן הודיעה אמש (רביעי) כי בעקבות התפשטות שפעת החזירים הארגון העלה את רמת הכוננות לרמה חמש - אחת לפני הרמה הגבוהה ביותר. צ'ן קראה לחברות התרופות להגדיל את קצב ייצור תרופת טמיפלו, שמשמשת נגד המחלה. צ'ן הוסיפה כי "אפשר לומר בהחלט כי המגפה הנוכחית הרבה יותר מסוכנת ומדאיגה מהמגפות שחווינו בעשור האחרון". לדבריה, "אנו מוכנים הרבה יותר מבעבר להתמודד עם המחלה".

בתוך כך, משרד הבריאות הספרדי אישר היום כי אזרח ספרדי אובחן כסובל משפעת החזירים אף על פי שלא ביקר במקסיקו. מוקדם יותר הודיעו רשויות הבריאות בארצות הברית כי כי פעוט מקסיקני בן שנתיים מת הבוקר בבית חולים ביוסטון שבטקסס. "הילד הגיע לבית החולים ביוסטון על מנת לקבל טיפול רפואי", מסרה דוברת בית החולים קטי בארטון וציינה כי היא אינה יודעת מאיזה איזור במקסיקו הגיעה המשפחה. בארה"ב ישנם 65 מקרים מוכחים של הידבקות במחלה, רובם במצב קל.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר לאחר הדיווח על מותו של התינוק כי "אנו עוקבים אחר המצב מקרוב, מדובר במצב רציני שיש צורך להיערך אליו". אובמה הוסיף ואמר כי יש לשקול לסגור בתי ספר שבהם קיים חשש שאחד התלמידים חולה בשפעת החזירים, וציין כי הממשל בארצות הברית מוכן לעשות כל שידרש על מנת להשתלט על מגיפת שפעת החזירים אם זו אכן תתפרץ במדינה.

בתוך כך הודיע הערב משרד הבריאות כי ארבעת המקרים בהם התעורר חשד כי אזרחים ישראלים נדבקו בשפעת החזירים התבררו כשליליים, וכל הארבעה אינם חולים בנגיף הקטלני, .ד"ר איתמר גרוטו, ראש מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הסביר כי "כל המקרים שהיו חשודים יצאו שליליים, ומדובר בנגיפים אחרים שאינם קשורים לעניין". הוא הוסיף כי "הארבעה חולים במחלות ויראליות אחרות, ומי מהם שמצבו מצריך אשפוז יישאר מאושפז".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס מחר דיון נוסף עם צמרת משרד הבריאות בנוגע להתפשטות שפעת החזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully