וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגיעה באסירים הפלסטינים לא תעזור לשליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.4.2009 / 10:04

שר האסירים הפלסטיני אמר בראיון לוואלה! חדשות, כי הקשחת תנאי הכליאה של האסירים בישראל היא "טעות גסה". לדבריו, שוביו של החייל החטוף לא יוותרו על דרישותיהם

לרגל יום האסיר הפלסטיני החל היום (שישי) אמר לוואלה! חדשות שר האסירים הפלסטיני, אשרף עג'רמי, כי מצב האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל הינו הגרוע ביותר בעולם. "8,520 אסירים פלסטינים חיים בתנאים קשים מאד בבתי הכלא בישראל", הוסיף השר. "ולאחר שוועדה מטעם ממשלת ישראל החליטה לפגוע בתנאיהם הבסיסיים, הפכו חייהם לקשים יותר".

"האסירים הפלסטינים בישראל חיים בתנאים גרועים יותר מכל מקום אחר בעולם – גרועים אפילו מהתנאים של האסירים הפליליים בישראל או בכל מקום אחר בעולם", אמר. "אם ישראל רוצה לטעון שהיא חלק מהעולם המערבי, עליה לדעת שהאסירים הפלסטינים מקבלים הרבה הרבה פחות מכל אסיר במדינות אירופה או בארצות הברית או בכל מקום אחר בעולם. אי אפשר למנוע מאסירים זכויות יסוד ולבודד אותם מהעולם החיצוני".

עג'רמי הסביר כי יחד עם התקווה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, ברשות הפלסטינית מאמינים כי אסור לישראל להפעיל לחצים על גבם של האסירים. "אנחנו מקווים ששליט יחזור בריא ושלם ובמהירות האפשרית למשפחתו. אנחנו מעוניינים לסיים את הפרשה הזו, אבל אני חושב שהניסיון של ממשלת ישראל להכביד על אסירים כדי לגרום לשוביו של שליט לוותר הוא טעות גסה, משום ששוביו של שליט לא יוותרו ומשום שאסור להחזיק בני אדם כבני ערובה ולגרום להם לסבול בגלל ויכוחים פוליטיים ומדיניים".

השר לענייני אסירים סיפר, כי הוא מודע לחשיבות שתופס גלעד שליט בדעת הקהל הישראלית וגילה כי נושא האסירים חשוב גם למשפחות הפלסטיניות. "נושא האסירים הפלסטינים חשוב מאד לגבי כל משפחה פלסטינית, משום שכשמדברים על אסירים פלסטינים אנחנו מדברים על הרבה מאד אנשים שנמצאים עכשיו בבתי הכלא ועל כאלה שהיו שם. והרי כולם יודעים כיצד האסירים סובלים".

לדבריו, הדרישה לשחרור אסירים נחשבת ל"קונצנזוס לאומי פלסטיני" שכולל את כל שכבות העם הפלסטיני. "גלעד שליט מהווה עבור רבים ממשפחות האסירים הפלסטינים שביב של תקווה, שיקיריהם ישוחררו במסגרת עסקה לחילופי שבויים. על כן, רבים קוראים לארגונים הפלסטינים שמנהלים את המגעים עם ישראל לדרוש הרבה מאד אסירים בתמורה לשליט. הם יודעים שאין דרך אחרת לשחרר את יקיריהם אלא בעסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully