וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מגדל האמפייר סטייט ירוק

טלי גולדשטין

7.4.2009 / 10:36

בעלי אחד מהאתרים המפורסמים בניו יורק החליטו להצטרף לטרנד ולהשקיע מיליוני דולרים בהפיכת הבניין לידידותי יותר לסביבה

מגדל האמפייר סטייט, אחד מסמלי העיר ניו יורק והבניין הגבוה בעולם במשך 41 שנים, הופך ירוק. בעלי המגדל הודיעו אתמול (שני) כי ישקיעו 20 מיליון דולרים נוספים כדי לצמצם את היקף פליטת גזי החממה וצריכת האנרגיה במגדל. לפי דיווח ה"גרדיאן" הבריטי, המהפך הירוק מתווסף לשיפוץ של תשתית בניין הארט דקו שהחל הקיץ ועלותו כבר עברה את 500 אלף הדולרים.

יש שירימו גבה לנוכח שיפוץ הנעשה בעיצומו של משבר כלכלי עולמי, אך גם בניית מגדל האמפייר סטייט נבנה בתקופה כלכלית קשה. בניית המגדל החלה בינואר 1930, חודשים מעטים אחרי קריסת בורסת וול סטריט המפורסמת ותחילתו של השפל הכלכלי הגדול.

עתה, בעלי המגדל הנוכחיים, חברת "וויין אנד מקלין", מקווים לשנות את מגמת ההאטה הכלכלית על ידי שיפור המגדל והעלאת שכר הדירה. לטענתם, המהפך הירוק יהווה גורם משיכה חדש בעבור לקוחות חדשים כשיסתיים ב-2013.

התוכנית היא לקצץ את צריכת האנרגיה ב-40% ואת היקף פליטות גזי החממה ב-150 אלף טון בשנה. זוהי תוכנית שאפתנית למדי על רקע העובדה כי בבניין 6,500 חלונות ו- 73 מעליות. החלונות יצופו בשכבה נוספת של בידוד. בנוסף, גם הרדיאטורים יצופו בשכבת בידוד ומערכת הקירור במרתף תוחלף במערכת חדשה ויעילה יותר.

השינויים לא יראו לעין מבחוץ. בעלי האמפייר סטייט החליטו שהאורות המפורסמים על ראש הבניין יישארו במקומם מאחר שצריכת החשמל שלהם קטנה באופן יחסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully