וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן לקח אחריות למסע ההרג בארה"ב

מנהיג הטליבן בפקיסטן: "אנשי ביצעו את הרצח בתגובה לתקיפות ארה"ב במדינתי". 13 בני אדם נהרגו לאחר שאדם חמוש נכנס למרכז קליטה במדינת ניו יורק, ירה לכל עבר ולבסוף שם קץ לחייו

מנהיג הטליבן בפקיסטן, בייטואללה מסעוד, הודיע היום (שבת) כי ארגונו הוא האחראי למעשה הטבח אמש בארצות הברית בו נהרגו 13 בני אדם. מסעוד אמר בשיחת טלפון ממקום לא ידוע כי הוא "לוקח את האחריות למעשה וכי האנשים שביצעו את התקיפה הם אנשי, אשר להם נתתי את הוראות התקיפה בתגובה לתקיפות ארה"ב בפקיסטן.

ג'יוורלי וונג, תושב ג'ונסון סיטי, מהגר ממוצא אסייתי נכנס אמש למרכז קליטה בעיירה בינגהמטון שבמדינת ניו יורק, והחל לירות לכל עבר והרג 13 בני אדם. וונג פתח באש בתוך מרכז קליטה בעיירה ופצע 26 בני אדם נוספים נפצעו בתקרית. בשלב מסוים ירה החמוש בעצמו ושם קץ לחייו. הוא זוהה לאחר מכן כג'יוורלי וונג, בן 41, ממוצא אסייתי.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ששוהה באירופה אמר כי הוא "מזועזע מהמעשה". מושל ניו יורק דיוויד פטרסון אמר כי "מדובר במעשה אלימות חסר כל היגיון".

התקרית החלה כאשר וונג חסם עם רכבו את הכניסה האחורית לבניין, נכנס דרך הכניסה הראשית והחל לירות לכל עבר. תחילה דווח כי הוא מתבצר בתוך הבניין ומחזיק בלפחות 41 אנשים ששהו בו כבני ערובה. יחידות מיוחדות של המשטרה הקיפו את הבניין ולאחר שפרצו לתוכו מצאו את היורה מת לאחר ככל הנראה ירה בעצמו.

תחנת טלוויזיה מקומית דיווחה שחלק מהאנשים שהיו בבניין בעת שוונג פתח בירי ברחו למקלט ועוד תריסר נוספים התחבאו בתוך ארון. מאוחר יותר דווח כי 20 מבין בני הערובה שוחררו וכי שני חשודים הוצאו מהבניין באזיקים והוכנסו לניידת משטרה. יחד עם זאת, יתכן מאוד שלא היה לשניים שום קשר ליורה וכי הדבר נעשה מחשש שהוא מסתתר בין בני הערובה המשוחררים.

לפי רשתות התקשורת השונות חלק מהנפגעים בתקרית נורו בזמן שהתכוננו למבחן.

מספר תקריות הירי ברחבי ארה"ב נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות. בחודש שעבר יצא אדם למסע הרג במדינת אלבמה והרג כעשרה אנשים, רובם בני משפחתו. באפריל 2007 יצא סטודנט באוניברסיטת וירג'יניה טק שבבלקסבוג, וירג'יניה למסע ההרג הקטלני ביותר בתולדות ארה"ב כשהרג 32 בני אדם לפני ששם קץ לחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully