וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמבורגר והקבב הורגים אתכם

טלי גולדשטין

24.3.2009 / 18:21

מממצאי המחקר של המכון האמריקאי הלאומי לסרטן עולה כי ככל שאדם צורך יותר בשר אדום או מעובד, כך גדל הסיכון למוות מסרטן

דיאטה הכוללת צריכה גבוהה של בשר אדום או בשר מעובד עלולה לגרום למחלות כגון סרטן, מחלות לב, אלצהיימר, אולקוס ולקצר באופן משמעותי את תוחלת החיים, כך עולה ממחקר חדש של המכון האמריקאי הלאומי לסרטן. "צריכת בשר אדום קשורה לעלייה בהיקף התמותה", אמר רשמי סינהאף מחבר המחקר שהתפרסם בגיליון האחרון של Archives of Internal Medicine.

"ממצאי המחקר תואמים את ממצאי המכון האמריקאי לחקר הסרטן ולמחקר הקרן העולמית לחקר הסרטן ואגודת הסרטן האמריקאית. כולן ממליצות להגביל את צריכת הבשר האדם", אמר סינהא. גם מחקרים קודמים בנושא מצאו קשר בין סרטן לבשר אדום.

בשנה שעברה, חוקרי המכון האמריקאי הלאומי לסרטן דיווחו כי אכילת המבורגר 250 גרם או צלע חזיר מדי יום עלולים להגביר את הסיכוי לחלות בסוגים שונים של סרטן. ממצאי המחקר החדש מגבים את אותה הערכה. ככל שאדם צורך יותר בשר אדום או מעובד, כך גדל הסיכון למוות מסרטן.

המכון לבשר אמריקאי הביע התנגדותו לממצאי המחקר ואמר בהצהרה כי המחקר הסתמך על "מקורות בלתי מהימנים". "בשר הוא מקור מצוין של ברזל, ויטמין B-12 ואבץ כמו גם מינרלים וויטמינים נחוצים אחרים לגוף האדם", נסמר בהצהרה.

לדברי דוקטור מייקל ת'אן, החבר באגודה הסרטן האמריקאית, ממצאי המחקר תואמים את הנחיות התזונה המומלצת של האגודה. הנחיות אלו כוללות צריכת דגים, עוף או קטניות במקום בשר בקר, חזיר או כבש ואפיה או בישול הבשר לעומת טיגונו.

במסגרת המחקר, בדקו החוקרים מעל 500 אלף אנשים בגילאי 50-71, שצרכו בשר במהלך העשור האחרון. מהמחקר עולה כי לגברים ונשים שצרכו בשר אדום יש סיכוי של 31% ו-36% בהתאמה למות ממחלה לעומת אלו שצרכו כמות קטנה יותר של בשר. בשר אדום מכיל קרצינוגן (גורם מסרטן) ושומן רווי – דבר שעשוי להסביר את הגברת הסיכון למוות, קבעו מחברי המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully