וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים ילד רזה? בדקו את מיקום ביה"ס שלו

15.3.2009 / 6:05

ממחקר חדש עולה כי הימצאות מסעדת מזון מהיר בטווח של חצי קילומטר מבית ספר מעלה את הסיכון להשמנה בקרב התלמידים

כשאנשים עוברים דירה הם בדרך כלל בודקים את בתי הספר הקיימים באזור החדש. אבל יש דבר נוסף שעליהם לבדוק, אם הם רוצים שילדיהם יהיו רזים. מסעדת מזון מהיר ברדיוס של חצי קילומטר מבית ספר עלול להוביל לעליה של לפחות 5% בשיעור ההשמנה בקרב ילדי בית הספר. כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטאות קולומביה וברקלי בארצות הברית. במסקנותיהם כתבו החוקרים כי "איסור על הקמת מסעדות מזון מהיר בקרב בתי ספר עשוי להשפיע על שיעור ההשמנה בקרב תלמידים".

המחקר נערך בקרב שלושה מיליון ילדי כיתה ט' בבתי ספר בקליפורניה ובקרב יותר ממיליון נשים הרות במישיגן, ניו ג'רזי וטקסס. המחקר העלה כי לא רק ילדי בית נספר נמצאים בסיכון מקרבתן של מסעדות, אלא גם שהימצאותן של מסעדות מזון מהיר בסביבתן של נשים הרות מעלה ב-4.4% את הסיכון שיוסיפו למשקלן מעל 20 קילו.

לא ניתן היה להשיג את תגובתן של רשתות המזון המהיר הגדולות: פיצה האט, קנטאקי פרייד צ'יקו, טאקו בל וברגר קינג. דובר מטעם מקדונלד אמר כי "יהיה זה תקדים מסוכן להגביל את חוקיותם של עסקים והיכן הם יהיו ממוקמים". הוא הוסיף והקשה: "לא הגיוני יותר שהורים יגבילו את דמי הכיס של הילדים או שיגידו להם היכן מותר או אסור להם לאכול?" הוא הוסיף שכיום קיימות אפשרויות בריאות רבות בתפריטי המסעדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully