וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי במצרים: "שחרור שליט בעדיפות עליונה"

עידן דורנר

2.3.2009 / 12:12

נשיא צרפת קרא בוועידת המדינות התורמות לשיקום רצועת עזה לחתור להסכם שלום. מובארק: "הסדר מדיני בין ישראל לפלסטינים אפשרי כבר השנה"

(צילום רויטרס)

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר היום (שני) בוועידת המדינות התרומות לשיקום רצועת עזה שנפתחה במצרים, כי "שחרורו של גלעד שליט בתמורה לאסירים פלסטינים נמצא בעדיפות עליונה". סרקוזי קרא מעל דוכן הנואמים ל"פלסטינים האחראים", כלשונו, לחתור להסכם שלום עם ישראל. "צריך להודות כי אין דרך נוספת להגיע למדינה פלסטינית מלבד כניסה לדיאלוג עם ישראל".

"מומנטום להשגת שלום"

נשיא מצרים חוסני מובארק אמר בנאום הפתיחה כי "יש להשיג הסכם רגיעה בין ישראל לפלסטינים", והוסיף כי ארצו תפעל לקדם הסכם הפסקת אש תמידית בין ישראל לפלסטינים. "אני רואה מומנטום במאמצים לשלום, ואני מצפה כי השנה הקרובה תהיה השנה בה נגיע להסדר שלום בין ישראל לפלסטינים". הוא הוסיף כי ישראל צריכה לשנות את עמדתה בנוגע להסכם הרגיעה בהתייחסו לדרישת ישראל לכרוך את פתיחת המעברים והסכם הרגיעה בשחרורו של שליט.

מובארק קרא בנוסף לפלגים הפלסטינים לעבוד לקראת יצירה של ממשלת אחדות שתפקח על בניית רצועת עזה. המדינות המשתתפות בוועידה צפויות לתרום סכום של כ-3 מיליארד דולר שיועבר לידי הרשות הפלסטינית ולא לידי ארגון חמאס. ארצות הברית הודיעה כי תעביר לידי הרשות 900 מיליון דולר לשיקום רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully