וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שליט ישוחרר לפני תום כהונת אולמרט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.2.2009 / 11:07

גורמים מצרים מסרו, כי העיסקה תבוצע ב-3 שלבים, והיא תכלול שחרור של אלף אסירים, ביניהם שרים וחברי פרלמנט מחמאס. לפי הדיווח, אולמרט צפוי להתגמש בנוגע למספר דרישות של חמאס

מצרים צופה שהחייל החטוף גלעד שליט ישוחרר בשבועות הקרובים, עוד לפני הרכבת הממשלה החדשה. מקורות מצרים המוגדרים "מהימנים" העריכו (שבת) בשיחה עם עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי עסקת שליט תבוצע עוד לפני סיום כהונתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. "לא עומדת בפני ישראל אופציה אחרת מלבד השלמת העסקה", אמרו המקורות.

לדברי הגורמים העסקה תבוצע כפי שהייתה אמורה להתבצע, דהיינו בשלושה שלבים. היא כוללת את שחרורם של אלף אסירים, ביניהם קטינים, נשים, שרי חמאס וחברי הפרלמנט מטעמו. "העמדה של ישראל ברורה. אין בכוונתם לפתוח את המעברים באופן מלא אם שליט לא ישוחרר", טענו הגורמים.

לדבריהם, במהלך המשא ומתן לשחרור שליט ניסתה ישראל להסתמך על אופציות נוספות כגון מסלולי משא ומתן בינלאומיים מלבד מצרים אולם כל המסלולים הללו לא הניבו שום תוצאה חיוביות. עוד נטען כי אולמרט הבטיח למשפחת שליט לשחרר את בנם, וכי "אולמרט מקבל את ההחלטות ושר הביטחון ברק אינו מתנגד להן".

לפי הערכת הגורמים, אולמרט יתגמש בנוגע למספר שמות שחמאס רוצה לשחררם במסגרת העסקה. "אולמרט מוכן לשלם מחיר יקר עבור שליט", אמרו, "הממשלה ומערכת הביטחון מכשירות את הקרקע ברחוב הישראלי והן עומדות מאחורי הפגנות המחאה מול הכנסת והממשלה כדי שההחלטה תיראה כהיענות לדעת הקהל הציבורית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully