וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "מבצע קרקעי - גלעד שליט שני ושלישי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.1.2009 / 21:14

בנאום מוקלט ששודר ב"אל-ג'זירה" שיגר ראש הלשכה המדינית של חמאס איומים לישראל: "אם תפלשו קרקעית מצפה לכם גורל שחור"

ראש הלשכה המדינית של חמאס הזהיר את ישראל מפני ההשלכות של המשך המבצע הצבאי בעזה. רשת אל-ג'זירה שידרה אמש (שישי) נאום מוקלט של משעל. "אני פונה למנהיגי ישראל ואומר להם: דם עזה הוא הדרך הקצרה ביותר לסיים את חייכם הפוליטיים", אמר משעל. "לחיילים הישראלים אני אומר: אם תפלשו קרקעית לעזה גורל שחור מצפה לכם. אנו בטוחים בניצחוננו משום שנערכנו למערכה טוב יותר ומשום שאללה עומד לצדנו". משעל איים כי "אם ישראל תפלוש לעזה, יהיו לה גלעד שליט שני וגלעד שליט שלישי".

משעל התייחס גם לעמדת חמאס לגבי הסכם הפסקת אש עם ישראל ואמר כי "עמדתנו ברורה - לא נוותר ולא ניכנע לתנאי האויב שרוצה לכפות עלינו כניעה. דרישותנו ברורות: להפסיק מיד את המתקפה, לפתוח את כל המעברים ולהסיר את המצור". עם זאת, הוא בירך על מאמצי התיווך שמטרתם להוביל להפסקת אש בין חמאס לישראל: "גורמים רבים מנהלים מגעים איתנו, ביניהם מדינות ערביות ואיסלמיות רבות. אנו מוכנים לשתף פעולה עם כל מאמץ, אולם לא ניכנע לתנאים. אנו עומדים על כך שהמתקפה תופסק, המצור יוסר ושהמעברים ייפתחו".

משעל אמר כי תקיפות צה"ל לא הצליחו לפגוע פגיעה ממשית בחמאס. לדבריו, "ההתנגדות בעזה במצב טוב. היא איבדה רק מעט מאוד אנשים. אני לוקח אחריות על הדברים האלה". משעל סיפר עוד כי לוחמי חמאס ממשיכים לתקוף את ישראל ואף הצליחו "לחדור לתדרי הרדיו הישראליים". בנוסף, אמר כי ישראל נכשלת בניסיונותיה לפגוע בחמאס: "אפילו ארגון 'בצלם' חשף את ה'פדיחה' הישראלית כשגילה שה'טילים' לכאורה שישראל התקיפה היו למעשה בלוני חמצן של איזה פלסטיני מסכן מג'בליה".

ראש הלשכה המדינית של חמאס הודה לכל מי שעמד לצד תושבי עזה הפלסטינים. בנאומו שיבח משעל את תושבי הגדה המערבית שלדבריו, "פתחו באינתיפאדה שתוביל לניצחון האחים בעזה". כמו כן, שיבח משעל את ערביי ישראל, את האומה האיסלמית ואת הקהילה הבינלאומית על כך שהפגינו ותמכו בתושבי עזה.

משעל קרא לעולם הערבי להמשיך ולשגר סיוע הומניטרי ורפואי לרצועת עזה. "אנו קוראים לכולם לעמוד לצד עזה כדי להפסיק את המתקפה הישראלית ולהסיר את המצור על עזה", הוסיף. הוא קרא לפתח ולחמאס לשים בצד את המחלוקות ולעמוד יחד לצד תושבי עזה: "בראש סדר העדיפויות של כולם ניצבת העמידה לצד עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully