וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי כיוון באירופה? צ'כיה תומכת בישראל

עידן דורנר

30.12.2008 / 12:53

שר החוץ של הנשיאה הבאה של האיחוד האירופי הגן על החלטת ישראל לצאת למתקפה בעזה, וגינה בחריפות את תוקפנות חמאס

צ'כיה, שתכהן כנשיאה הבאה של האיחוד האירופי מתחילת ינואר, הביעה היום (שלישי) תמיכה בתקיפה הישראלית נגד חמאס ברצועת עזה. שר החוץ הצ'כי קרל שוורצנברג אמר כי לישראל יש זכות להגן על עצמה. "עלינו להבין דבר אחד: חמאס הגביר בחדות את ירי הרקטות על ישראל מאז שהפסקת האש הסתיימה. זה לא מקובל יותר".

צרפת, שתמסור את הכהונה לידי צ'כיה לפי הסכם הרוטציה, גינתה את התקיפה הישראלית ואת ירי הרקטות של חמאס, וקראה לשני הצדדים להפסיק מייד את האלימות. צרפת גם גינתה את ההרג הרב של אזרחים בעזה ואת ה"שימוש הבלתי הולם בכוח" מצד ישראל, ביטוי בו השתמש גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון.

שוורצנברג, הנחשב מקורב לוושינגטון, הוסיף כי חמאס פסל את האפשרות לנהל משא ומתן פוליטי ברגע שהחל לירות רקטות על ישראל. הוא גם האשים את הארגון במספר ההולך וגדל של הרוגים, בטענה שהוא מציב את בסיסיו ואת מחסני הנשק שלו בתוך יישובי אוכלוסיה צפופים.

"מדוע אני אחד הבודדים שהביע הזדהות עם ישראל? אני נהנה מהפריבילגיה של לומר את האמת", אמר שוורצנברג בראיון ליומן צ'כי. לדבריו, כשצ'כיה תכהן כנשיאת האיחוד הוא ינסה לדחוף לשלום. "אני מאוד אשמח אם זה יסייע לפלסטינים". הוא הוסיף כי לא יעדיף אף צד אלא ישמש כמתווך. שוורצנברג ישתתף הערב בכינוס של שרי חוץ אירופים בפריז, שיתכנסו כדי לדון במתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully