וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מתקפל: רגיעה גם בתנאים הקודמים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.12.2008 / 8:21

אחרי האיומים וההצהרות שהרגיעה הגיעה לקיצה, אמר בכיר חמאס א-זהאר בראיון לעיתון מצרי כי ארגונו מוכן לשוב לרגיעה בתנאים שהוסכם עליהם ביוני

בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר אמר (שלישי) כי ארגונו מוכן לשוב להסכם הרגיעה אם ישראל תמלא אחר תנאיו, עליהם סוכם בחודש יוני האחרון. בראיון שהעניק לעיתון המצרי הממסדי "אל-אהראם" אמר עוד א-זהאר כי לאחר היממה שבה התחייב חמאס להפסיק לשגר רקטות קסאם, ארגונו יבצע הערכת מצב.

"אם נקבל רושם חיובי, נמשיך לנקוט בעמדה זו", הסביר א-זהאר. לדבריו, על ישראל לפתוח את מעבר רפיח ולהמשיך לאפשר למשאיות עם ציוד הומניטרי ואוכל להיכנס לרצועת עזה. בנוסף, על ישראל, לדבריו, להפסיק לפגוע בתושבי רצועת עזה "על מנת שתיווצר אווירה חיובית שבעזרתה ניתן יהיה לשוב להסכם הרגיעה".

עם זאת, אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס – גדודי עז א-דין אל-קסאם, אמר בראיון לתחנת טלוויזיה של הארגון כי הסכם הרגיעה קרס משום שישראל היא זו שהפרה אותו. לדבריו, "אין כל הסכם רגיעה חדש. המערכה נגד ישראל פתוחה. אפילו אם ירי הרקטות יופחת, יהיה זה במסגרת תיאום בין הפלגים הפלסטינים ולא כהכרזה על רגיעה חדשה".

בנוגע לשאלת חידוש פיגועי ההתאבדות בישראל אמר הדובר: "אנחנו כזרוע צבאית של חמאס מדגישים כי כל האפשרויות פתוחות בפנינו במאבקנו באלימות ובמתקפות הישראליות". אבו עוביידה ציין כי ארגונו לא נטש מעולם את אופציית פיגועי ההתאבדות. "אם ישראל תכריז על שואת העם הפלסטיני, כל אמצעי מאבק עומד על הפרק", אמר.

"פיגועי התאבדות בשטח ישראל"

אתמול הודיע דובר חמאס ברצועת עזה איימן טהא כי הארגון נענה לבקשת מצרים להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל למשך 24 שעות. לדבריו, חמאס שוקל להאריך את הפסקת האש בתנאי שישראל תפסיק את הירי לעזה ותסיר את המצור.

"חמאס ופלגים אחרים הסכימו על הפסקת האש הזמנית על מנת לתת סיכוי לתיווך המצרי ולהראות שהבעיה היתה מאז ומעולם בצד הישראלי", אמר טהא לסוכנות הידיעות רויטרס. "אם תתקבל הצעה חדשה מצד ישראל שתענה על דרישותינו, נהיה מוכנים לבדוק אותה", הוסיף. לדברי טהא, מתקפה רחבה יותר של צה"ל בעזה תגרור תגובה פלסטינית, לרבות פיגועי התאבדות בשטח ישראל.

עיתון "אל-חיאת" דיווח אתמול כי מצרים ביקשה מהנהגת חמאס בעזה להפסיק את הירי לעבר ישראל למשך 24 שעות במטרה לאפשר העברת 80 משאיות עם ציוד הומניטרי, דלק ומזון לרצועה. לפי הדיווח, ישראל הסכימה להכניס את הציוד רק אם יופסק הירי של חמאס. לאור זאת פנו עוזריו של שר המודיעין המצרי עומאר סלימאן לחמאס בבקשה להפסיק את ירי הרקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully