וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון מצרי מאשים: חמאס גרוע מהכיבוש

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.12.2008 / 18:56

העיתון הממסדי אל-אהראם תקף בחריפות את חמאס על שמנע מתושבי עזה לצאת לחג'. חמאס: "העיתון משמש שופר של הציונים"

שיא במתיחות בין מצרים לחמאס: חמאס זועם על העיתון הממסדי "אל-אהראם" ודורש ממנו להתנצל על דברים שנכתבו היום (רביעי) במאמר מערכת נגד הארגון תחת הכותרת "חמאס חשף את פרצופו האמיתי". כותבי המאמר תקפו בחריפות את חמאס וכתבו כי למרות שמצרים פתחה את מעבר רפיח למשך שלושה ימים ואפשרה לפלסטינים שמתכוונים לבצע את מצוות העלייה לרגל לעבור דרכו, חמאס מנע מהם את המעבר.

במאמר, שהסעיר מאוד את הזירה הפלסטינית, נכתב עוד כי אנשי חמאס עשו שימוש בכוח, היכו זקנים וירו גז מדמיע על אוטובוסים שהסיעו פלסטינים ברצועת עזה במטרה למנוע מהם לעבור למצרים "ובכך חשפו את פרצופו האמיתי של חמאס, שגזל את השלטון בשם הדת ומנע מאלפי מתפללים פלסטינים לבצע את מצוות החג'".

העיתון המצרי, המבטא את דעתו של הממשל המצרי, הגדיל וכתב עוד כי אפילו ישראל לא עשתה מעשים מסוג זה מאז שכבשה את השטחים הפלסטינים ב-67'. חמאס בתגובה דרש מממשלת מצרים "לשים קץ לגידופים ולהפסיק לשמש שופר של הציונים". לדברי חמאס, כותבי המאמר מנצלים את הדמוקרטיה המצרית כדי לתקוף "גורמים ערבים מכובדים", כלשונו.

בחמאס הבהירו כי יחסיהם עם מדינות ערב נותרו יציבים וכי הם אינם רוצים ששום גורם יתערב בענייניהם הפנימיים. "עיתון 'אל-אהראם' ועורכו הראשי אוסאמה סראיא שוב פותחים במלחמה נגד חמאס ומציגים סיפור שקרי לגמרי על העולים לרגל מרצועת עזה", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully