וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו 8 לברוס ויליס - אסטרואיד בדרך לכדוה"א

טלי גולדשטין

2.12.2008 / 22:00

בתוך 20 שנה צפוי להגיע לאזורנו האסטרואיד "אפופיס". אם יפגע בכדה"א, יווצר פיצוץ בעוצמה של 500 מגה טון. "זהו איום רציני"

פרופסור ריצ'רד קראותר, מדען העובד בשביל האו"ם, הזהיר הערב (שלישי) את הקהילה הבינלאומית מפני מתקפת אסטרואידים וקרא למהר ולהגן בהתאם על כדור הארץ. בתוך כך, צוות של מומחי חלל קראו היום לתגובה מדעית בינלאומית לאיום מסוג זה. "האגודה לחוקרי החלל" (ASE ) אמרה כי יש להשיג אישור גלובלי לטובת הקמת משלחות מיוחדות שיעצרו את האסטרואידים מפני פגיעה בכדור הארץ. האו"ם ייפגש בפברואר על מנת לדון בסוגיה.

דו"ח האגודה הדגיש את הסכנות הטמונות בפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ: לפני 65 מיליון שנה נכחדו הדינוזאורים ככל הנראה כתוצאה מפגיעת אסטרואיד וב-1908 ניצתה דליקה שכילתה 2000 קמ"ר בסיביר כתוצאה מפגיעת אסטרואיד.

לדברי המדענים, האירוע הגדול הבא יכול לקרות בתוך 20 שנה או פחות. אסטרואיד "אפופיס" צפוי לעבור בסמוך לכדור הארץ ולפי הניתוח המדעי יש סיכוי של 1:45,000 שתיווצר התנגשות. פגיעתו של "אפופיס" עלולה לייצר פיצוץ בעוצמה של 500 מגה טון, פיצוץ החזק פי 100 מהפיצוץ בסיביר.

על פי קראותר מ"מועצת המדע והטכנולוגיה של בריטניה", יש לקחת ברצינות את איום האסטרואיד. "אירוע מסוג זה עלול לגרום למספר עצום של נפגעים", אמר הפרופסור לרשת BBC. האו"ם מסכים כי יש לנקוט בפעולה לקראת איום האסטרואיד, אך אינו יודע עדיין איזה סוג של פעולה.

בדו"ח ASE מוזכרות כמה דרכים בעזרתן ניתן למנוע אירוע קטסטרופלי זה. אחת מהן היא לרסק מעבורת חלל לתוך האסטרואיד על מנת להסיטו ממסלולו או ליצור פיצוץ גרעיני בחלל. קראותר אמר כי ניתן גם להשתמש בכוח המשיכה הטבעי על מנת להסיט אסטרואיד ממסלולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully