וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה - הארי פוטר החדש

טלי גולדשטין

1.12.2008 / 2:32

הנשיא הנבחר של ארה"ב מכשף גם את עולם הספרים. הוצאות לאור מתכננות להוציא השנה ובשנה הבאה עשרות ספרים על ה"גיבור הלאומי"

תעשיית ההוצאה לאור מהמרת על ברק אובמה כפי שלא הימרה על אף נשיא זה עשורים רבים. מאז יום הבחירות ברביעי בנובמבר, נחתמו מעל שישה חוזים להוצאת ספרים, הרוצים "לתפוס טרמפ" על תופעת האובמניה.

על פי דיווח אתר "פוליטיקו", מעל עשרים ספרים העוסקים בנושא ברק אובמה, מהפן הרציני ועד לפן הקליל, כבר נמצאים בתהליך ההוצאה לאור. חלקם מתארים את הדרך של אובמה לניצחון וחלקם מנתחים את כהונתו הראשונה בבית הלבן. כמו כן, ייצאו לאור ביוגרפיה על אביו של אובמה, אוסף מאמרים על אובמה וסוגיית הגזענות וספרים אחרים העוסקים בתופעת הסלבריטאיות שדבקה באובמה וכוללים צילומים. בנוסף, צפויים לצאת ספרי ילדים ומדריך לסגנון חיים על מישל אובמה.

מרבית הספרים נכתבו בטון של אופטימיות, ואובמה מוכתר בהם כ"גיבור". בניגוד לכך, דמותו של הנשיא המכהן ג'ורג' בוש, שלפי הדיווחים מתקשה למצוא מוציא לאור לספר שהוא מתכנן לכתוב, נקרעה לגזרים בספרים שונים שיצאו בשנים האחרונות.

"ציבור הקוראים האמריקאי אוהב סיפורים גדולים מהחיים. הוא אוהב גיבורים אך אוהב גם את הרעים", אמרה גייל רוס, סוכנת ספרות פוליטית. "אובמה הוא גיבור. ספרים על בוש נמכרו כשהוא הפך ל"רשע", הוסיפה. לדברי טים דגאן, סגן נשיא הוצאת הספרים "הרפר קולינס", הצפת השוק בספרי אובמה משקפת את "תקופת ירח הדבש" ממנה נהנה ברק אובמה.

למרות המשבר הכלכלי, הפוגע גם ברווחי הוצאות הספרים, הן מוכנות להמר שהעניין בכל מה שקשור לאובמה יגדיל את המכירות לטווח ארוך. מרבית הספרים בנושא ייצאו לאור רק בשנה הבאה ואף מאוחר יותר. "כל פעם שההוצאה בוחרת בספר, היא מהמרת", אמרה רוס והוסיפה, כשהיא רומזת על סיסמת הקמפיין של אובמה: "במקום תקווה שאנו מאמינים בה, זוהי תקווה שאנו יכולים להמר עליה".

העניין הספרותי באובמה הוא חלק קטן מ"תעשיית אובמה" שהולכת וגדלה. יש מטבעות שעליהם מוטבעת דמות הנשיא הנבחר, צלחות למזכרת וחבילות נופש לוושינגטון במיוחד בזמן לטקס ההשבעה. רשת הטלוויזיה האמריקאית HBO רכשה באחרונה סדר דוקומנטרי העוקב אחר הקמפיין של אובמה. רשת NBC מקדמת DVD בנושא.

הספרים שכתב אובמה בעצמו - "The Audacity of Hope" ו- "Dreams From My Father" שגרפו בשנה שעברה מעל 4 מיליון דולר – מדורגים כעת במקום הראשון והשני של רשימת רבי המכר של ה"ניו יורק טיימס". במקום השלישי מדורג הספר של כתב העת "טיים", “Change We Can Believe In” הכולל הקדמה שחיבר אובמה.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully