וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג לאקטיביסטים

אייל דץ

27.11.2008 / 8:02

יום ללא קניות, יום ללא פרוות, מאבק על ריאה ירוקה בתל אביב, הקרנת סרט על מר סביבה הישראלי ועוד. יום שישי הקרוב מלא בפעילויות למי שאכפת לו

יום ללא קניות

יום ללא קניות הוא אירוע של מחאה נגד תרבות הצריכה, שהמשתתפים בו נמנעים מקניה למשך יום אחד. למרות שיום ללא קניות נחגג כבר למעלה מ-15 שנה נדמה כי סוף סוף זוכה השנה "יום ללא קניות" לכבוד המגיע לו. המשבר הכלכלי אולי יביא לחשבון נפש ולבחינה מחודשת של הערכים שלנו. "יום ללא קניות" נועד להצביע על הרעות החולות הללו ולהציע אורח חיים אלטרנטיבי, אפילו אם זה לעשרים וארבע שעות בלבד. תחנת הרדיו האלטרנטיבית קול הקמפוס 106, תקדיש ב"יום ללא קניות" חלק נכבד מלוח השידורים כדי לברר מה עושה לנו תרבות הצריכה. ישודרו תוכניות ופאנלים עם שדרנים ואורחים, פינות, כתבות דעה וסטים מוזיקליים שנרקחו במיוחד, ינסו להפריע את המולת הקניות ויציגו תכנים סביבתיים, צרכניים, חברתיים ותרבותיים. גם בסלון מזל, המרכז להפצת מידע לשינוי חברתי יחגגו. הם יקיימו ג’אם סשן נגד תרבות הצריכה ואחר כך יפתחו בתהלוכה חגיגית. בנוסף לאירועים של סלון מזל, מתקיים גם אירוע בגן מאיר בתל אביב החל מ-12:00

יום ללא פרוות

כאילו לא נאבקו מספיק בעולם האופנה, קולקציות חורף 2008/9 מלאות בפרווה אמיתית. לשם כך נשחטו בעולם למעלה מ-75 מיליון בעלי חיים לטובת תעשיית האופנה. ה - 29 בנובמבר הוכרז כ"יום שישי ללא פרווה" ומתקיימים בו הפגנות מחאה בכל רחבי העולם. בישראל יתקיימו החל מהשעה 13:00 במעוז מכירת הפרוות של ישראל - כיכר המדינה בתל אביב, הפגנת מחאה וטקס קבורה למיליוני בעלי החיים שנרצחים בתעשיית הפרוות.

אירוע הזדהות עם עמק הצבאים

עמק הצבאים הוא אחד מאתרי הטבע העירוניים החשובים בירושלים בפרט ובישראל בכלל. העמק כולל כ-200 דונם של שטח ירוק ויפה הנפתח לפתע לעיני המגיעים לכאן, ובו מגוון בעלי חיים, ציפורים ושפע פרחי בר. אולם מעל כולם עומדים תושבי הכבוד של המקום – הצבאים. לפני כשבועיים השתלט יזם פרטי בשם זכריה קהאלני על העמק, נעל את השערים המובילים אליו, הכניס למקום טרקטור והחל להשטיח את הקרקע. בנוסף, הציע הקרקעות למכירה בפרסומים בעיתונות המקומית. מאז מתנהל מאבק משפטי עיקש של החברה להגנת הטבע נגד קהאלני. נכון לעכשיו בית המשפט עצר את פעולותיו של קהאלני. ועד הפעולה למען עמק הצבאים והחברה להגנת הטבע יקיימו ביום שישי הקרוב אירוע תמיכה בעמק הצבאים. האירוע ייערך ביום שישי, בצהריים, 14:00-12:00, ויכלול סיורים בעמק ותצפיות. ההשתתפות ללא תשלום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

הקרנת הסרט על מר סביבה הישראלי

בשנות ה-60, הרבה לפני שפוליטיקאים קפצו על טרנד האג'נדה הירוקה, הסתובב במסדרונות הכנסת, חבר כנסת פעלתן בשם יוסף תמיר. האיש שכונה "מר סביבה הישראלי" התריע בפני כל מי שרק רצה לשמוע על ההרס הסביבתי ועל הקטסטרופה האקולוגית הצפויה למין האנושי. בין היתר הקים את "המועצה לישראל יפה", ייסד את הוועד העל-סיעתי לאקולוגיה, והקים את ארגון הגג של שוחרי איכות החיים והסביבה - "חיים וסביבה". השנה היה תמיר אחד הזוכים ב"אות מפעל חיים להגנה על הסביבה" מטעם המשרד להגנת הסביבה. הסרט "זעקי ארץ אהובה" מספר את סיפורו המדהים של תמיר.

"זעקי ארץ אהובה" (ישראל 2008) בימוי: יגאל לרנר. בשיתוף "חיים וסביבה" בכורה בסינמטק ת"א ב-28.11.08 יום ו' 13:15

נאבקים על קריית ספר

מתחם קריית ספר הוא אחד השטחים הגדולים הלא בנויים האחרונים בלב תל אביב. מדובר ב-26 דונם שתחומים בין הרחובות לינקולן, יהודה הלוי, וילסון וסעדיה הגאון. תושבי האיזור ופעילים סביבתיים וחברתיים רבים נאבקים כבר יותר מעשור על מנת להפוך את המקום לריאה ירוקה בלב ת"א, ולא לאפשר שם בנייה של יזמים פרטיים.

ביום שישי ייערך דיון ציבורי בהשתתפות חברי מועצת עיר ותיקים וחדשים בפארק קריית ספר בשעה 14:00. כל מי שאכפת לו – מוזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully