וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נחשפה זהותו של ג'ק המרטש?

טלי גולדשטין

19.11.2008 / 17:38

למעלה מ-100 שנה מאז שהטיל אימה על תושבי לונדון, נחשפו מסמכים חדשים שעשויים לשפוך אור על זהותו של הרוצח הידוע לשמצה

מסמכים רפואיים שהיו שייכים לחולה נפש, שחי בלונדון בתקופה הוויקטוריאנית, מעלים את החשד כי אותו אדם הוא הרוצח הסדרתי שהטיל את חיתתו על לונדון במאה ה-19 – ג'ק המרטש. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, מסמכים אלו אושרו עתה לפרסום ציבורי. המסמכים מפרטים את הטיפול שקיבל תומאס היינה קאטבוש בבית החולים המאובטח "ברודמור", בו נכלאו פושעים חולי נפש.

קאטבוש, צעיר אלים, שסבל מהפרעות נפשיות, איבד את שפיות דעתו, ככל הנראה, ב-1888, השנה בה החלה סדרת הרציחות הנתעבות, ונהג לשוטט ברחובות לונדון. הוא נשלח לבית המשוגעים "למבת'" ב-1891 בגין הזיות, שככל הנראה נגרמו ממחלת העגבת. עם זאת, הוא הצליח להימלט, דקר אישה אחת למוות ניסה לדקור עוד אחת.

קאטבוש הוכרז כחול הנפש ואושפז ב"ברודמור" ב-1891, שם נשאר עם מותו ב-1903. מיום כליאתו, הפסיקו הרציחות של "ג'ק המרטש". כיום, ניתן לראות את 26 המסמכים שהחזיק "ברודמור" על קאטבוש, בנוסף למכתבים ששלחו לבית המשוגעים חוקרי מקרה ג'ק המרטש, שהתחננו אז לראות את המסמכים.

תיק לא פעיל

המסמכים אינם מספקים ראיה חד משמעית שקאטבוש וג'ק המרטש אחד הם. אך אם נמצאו ראיות נוספות לגבי הסכנה שהילך קאטבוש על החברה. המסמכים כוללים תיאור של קאטבוש, הזהה לתאור של ג'ק המרטש אותו נתנו עדי ראיה ל"סקוטלנד יארד". כמו כן, יש פירוט של ההזיות מהן סבל קאטבוש בעודו מאושפז, במהלכן איים לחתוך את הצוות בסכין.

קאטובש הוא עכשיו החשוד העיקרי", אמר דיוויד בולוק, המחבר בימים אלו ספר על ג'ק המרטש. "קאטבוש היה פסיכופת מוכר ואפילו משפחתו חשדה בו במעורבות ברציחות", הוסיף.

ג'ק המרטש היה כינויו של רוצח סדרתי מסתורי, שזהותו לא נחשפה עד היום הזה, שפעל באזור שכונת וייטצ'אפל שבאיסט אנד של לונדון בין השנים 1888-1891. לפי החשד, ג'ק המרטש שיסף למוות 11 נשים, אך ההסכמה הרשמית היא רק לגבי חמישה מקרי רצח. קורבנותיו היו נשים בודדות אשר עסקו בזנות. סביב דמותו של ג'ק המרטש התפתח מיתוס שהביא להופעתם של יצירות ספרות וסרטי קולנוע רבים, והוא נחשב לאב טיפוס של דמות הרוצח הסדרתי. רבים וטובים טענו במשך השנים כי חשפו את זהותו האמיתי של הרוצח האכזרי, אך אף אחת מהתיאוריות לא הוכחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully