וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאת שמן? תאשים את אמא שלך

לפי מחקר חדש, אכילת מזון עתיר שומן במהלך ההריון מגבירה את הסיכוי שהיילוד יסבול מהשמנת יתר. "אנחנו מתכנתים את הילדים להיות שמנים"

מחקר חדש מעלה סברה כי תזונה עתירה בשומן במהלך ההריון, עלולה לגרום לשינויים במוח העובר, שיובילו אותו לאכילת יתר והשמנה כבר בתחילת חייו. צוות החוקרים מאוניברסיטת רוקפלר, מקווה שהממצאים יסייעו בהבנת התרחבות התופעה של השמנת יתר בשנים האחרונות.

בניסוי מעבדה, עכברים שנולדו לאמהות שהואכלו במזון רווי שומן, נולדו עם כמות מוגברת של תאי מוח האחראים על ייצור חלבון מעורר תאבון. ראש צוות החוקרים ד"ר שרה לייבוביץ, אמרה ל-BBC כי "אני מאמינה שהרמות הגבוהות של השומנים שהעוברים נחשפים אליהם במהלך ההריון גורמים לגדילת תאי המוח הללו מהר יותר ומוקדם יותר מההתפתחות הנורמלית הרצויה".

החוקרים סבורים כי מוח העובר "מתוכנת" כך שבחייו הוא ישרוד על אותה הדיאטה של אמו. "אנחנו מתכנתים את הילדים שלנו להיות שמנים", הזהירה ד"ר לייבוביץ. "המסר כאן ברור", הוסיף החוקר ד"ר איאן קמפבל. "אנחנו לא רק 'מה שאנחנו אוכלים', אנחנו במידה מסוימת גם מה שהאמהות שלנו אוכלות". הוא הוסיף המלצה להורים: "הזמן שעלינו להתחיל להאכיל את ילדינו באופן בריא, הוא כבר בתחילת ההריון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully