וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתכונן למלחמה בשחיתות

טלי גולדשטין

12.11.2008 / 12:11

הנשיא הנבחר מתכוון להעביר חוקי אתיקה חדשים, "הנוקשים ביותר שנראו אי פעם", על מנת למנוע מלוביסטים להשתמש לרעה בכוחם

הנשיא הנבחר של ארצות הברית ברק אובמה צפוי להעביר חוקים חדשים להגבלת תפקידן של קבוצות שתדלנות, לוביסטים - כך אמר היום (רביעי) גורם בכיר בצוותו. ראש צוות תקפות המעבר ג'ון פודסטה אמר כי אובמה יעביר את "חוקי האתיקה הנוקשים והמקיפים ביותר שנראו אי פעם בעת תקופת החלפת השלטון".

אובמה ויריבו הרפובליקני לשעבר הסנאטור ג'ון מקיין יצאו שניהם נגד תרבות השחיתות בוושינגטון ופעילותן של קבוצות שתדלנות במהלך הקמפיין לבחירות. השניים האשימו את הלוביסטים בהענקת טובות ובשימוש בכוחן על מנת להשפיע על דעתם של המחוקקים בגבעת הקפיטול.

במהלך תדריך לעיתונאים, אמר פודסטה כי אובמה "התחייב לשנות את הדרך בה וושינגטון פועלת ולרסן את השפעת הלוביסטים". עם זאת, לא סיפק פודסטה רמז כלשהו לגבי הזמן בו יוכרזו המינויים לתפקידי שר האוצר ומזכיר המדינה.

במסגרת תוכניתו, אובמה ימנע את האפשרות שקבוצות לוביסטים ינסו להשפיע על צוות החלפת השלטון. קווי היסוד החדשים ימנעו גם מכל מי שעבד כלוביסט במהלך השנה האחרונה מלעבוד על כל סוגיה פוליטית עליה עבד לפני הבחירות, בעת תקופת המעבר. בנוסף, כל מי שעבד בצוות המעבר ולאחר מכן הפך ללוביסט, תיחסם גישתו לממשל במשך 12 חודשים הבאים.

בוש יתגעגע לבית הלבן

בתוך כך, צצים ועולים פרטים חדשים לגבי ביקורו הראשון של אובמה בבית הלבן ביום שני. אובמה ואשתו מישל הגיעו לביקור אצל הנשיא היוצא בוש ואשתו לורה. בראיון שהעניק בוש לרשת CNN, סיפר הנשיא המכהן כי אחרי שדנו השניים בנושאי מדיניות, אובמה ביקש ממנו לבדוק את חדרי השינה העתידיים של שתי בנותיו. "היה מעניין לראותו אותו עולה למעלה. הוא רצה לראות היכן יישנו הבנות", אמר בוש.

עוד אמר בוש כי הוא בטוח שיתגעגע לדברים מסוימים בנשיאות. "עם זאת, אני מצפה גם לשוב הביתה. יש לי רגשות מעורבים", אמר. לפי דיווח סוכנות הידיעות AP, לורה בוש מנהלת משא ומתן ראשוני עם הוצאות לאור לגבי חיבור אוטוביוגרפיה חדשה על התקופה שבילתה בבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully