וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלו תוכניות מקוריות של מחנה אושוויץ

8.11.2008 / 15:16

העיתון הגרמני "בילד" דיווח כי התוכניות, שמציגות חדר גזים וקרמטוריומים, נמצאו בדירה בברלין. על אחת התוכניות נמצאה חתימה של הימלר

תוכניות מקוריות של מבנים במחנה ההשמדה אושוויץ נמצאו בדירה ריקה בברלין, כך דיווח היום (שבת) העיתון הגרמני "בילד". מדובר ב-28 תוכניות מקוריות בקנה מידה של 1/100 שנעשו בין השנים 1941 ל-1943 ועליהן נכתב "תחת הנהלת הבנייה של הוואפן אס.אס, והמשטרה". על חלק מהתוכניות נמצאו חתימות של בכירים בארגון האס.אס, ועל אחת אף נמצאה חתימה בראשי תיבות של ראש הגסטפו היינריך הימלר.

בתוכניות שנמצאו מצויין בבירור תכנון להקמת חדר גזים בגודל של 11.6 מטרים על 11.2 מטרים. תוכנית זו צוירה על ידי אסיר מספר 127 ב-8 בנובמבר 1941. בתאריך זה כבר נעשו ניסויים בגז "ציקלון בי".

מסמך נוסף שנמצא מציג את בניין הכניסה למחנה אושוויץ בירקנאו. תוכנית נוספת מציגה את הקרמטוריום הראשון, ולצידו מצויינים ריבועים שאמורים להיות קרמטוריומים נוספים שייבנו. מבנה נוסף שמצויין במסמכים הינו מרתף הגוויות, התוכנית מציינת כי אורכו יהיה שמונה מטרים אולם הושאר מקום להרחיבו במידת הצורך.

העיתון הציג צילומים של שלוש תוכניות על נייר צהוב וישן שעליו נכתבו במקור. האנס דייטר קרייקאמפ, ראש משרד הארכיון הפדרלי בגרמניה אמר כי המסמכים מציגים "הוכחה אותנטית של רצח העם שנעשה ביהודי אירופה". כמיליון יהודים נרצחו לפני ההחלטה של הממשל הנאצי על "הפיתרון הסופי" שנוסח ב-1941, ההחלטה לחסל את יהודי אירופה התקבלה בועידת ואנזה בינואר 1942.

העיתון בילד כתב עוד כי "המסמכים הללו חושפים כי כל מי שהיה מעורב אפילו במידה רחוקה עם התכנון של מחנה הריכוז חייב היה לדעת שאנשים יובלו שם למותם על ידי גז, המסמכים הללו שוללים את טענותיהם של אותם אנשים שאומרים כי השואה לא התרחשה כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully