וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: חוללו מאות קברים בבית עלמין יהודי

אייל דץ

23.10.2008 / 22:50

200 קברים ו-100 מצבות חוללו בבית העלמין בבוקרשט, באחד המקרים הקשים מסוג זה בשנים האחרונות. המשטרה המקומית פתחה בחקירה

200 קברים ו-100 מצבות בבית עלמין יהודי בבוקרשט, בירת רומניה, חוללו היום (חמישי) על ידי אלמונים. משרד המשפטים הרומני גינה את האירוע. המשטרה המקומית פתחה בחקירה.

מרכז רבני אירופה מסר בתגובה לחילול הקברים כי "מדובר באחד המקרים הקשים ביותר בהם נתקלנו במהלך פעילותנו בתחום שמירה על בתי עלמין יהודיים באירופה". לטענתם, "חומרתו של מקרה זה, כמו גם היקף הוואנדליזם, מוכיחים פעם נוספת כי מקרים כאלה יוכלו להימנע בעתיד רק ביוזמה ממשלתית, לפיה יוכרזו בתי העלמין היהודיים במדינות אירופה כאתרי מורשת הסטוריים שמורים". לדבריהם, הם ימשיכו לעקוב אחר ההתפתחות חקירת המשטרה במקרה ומיצוי הדין עם מי שיימצאו כמבצעי המעשים הללו.

מדובר באחד המקרים הקשים של חילול קברים יהודים שאירעו בשנים האחרונות. לפני כחצי שנה חוללו שני לילות ברציפות עשרות קברים בבית הקברות היהודי וויסנזי, אחד מבתי הקברות היהודיים הגדולים, השוכן באחד מפרברי ברלין. חודשים לפני כן בחודש מרץ, חולל בפולין קברו של רבי אלימלך מליז'נסק. באותו חודש פרצו אלמונים פרצו את מתחם הקבר של רבי לוי יצחק, וריססו את האתר בצלבי קרס. נער שהודה במעשה נעצר על ידי המשטרה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully