וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: "על כל מדינות המזה"ת להתפרק מגרעין"

4.10.2008 / 21:31

כך החליטה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בכינוס בווינה. 82 מדינות הצביעו בעד החלטה, בהן אירן ומצרים. ישראל וארה"ב נמנעו

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) קוראת לכל מדינות המזרח התיכון לוותר על פצצות האטום שברשותן או על תכניותיהן להצטייד בפצצות כאלה. הקריאה נעשתה במסגרת החלטה שקיבלה אתמול (שבת) הוועידה השנתית של הסוכנות, המכונסת בווינה, בירת אוסטריה.

82 מהמדינות שהשתתפו בוועידה הצביעו בעד ההחלטה, ובהן אירן, מצרים, מדינות אירופה, אמריקה הלטינית ואפריקה. 13 מדינות נמנעו, ובהן ארה"ב, ישראל וסוריה, ואף מדינה לא התנגדה. החלטת הוועידה נטולת תוקף חוקי.

חלק ממדינות ערב החרימו את ההצבעה כי לדבריהן, יש בהחלטה סעיפים שמיטיבים עם ישראל. "איך אנחנו אמורים לציית למחויבויות בינלאומיות, כשישראל עצמה מסרבת לציית לסטנדרטים של אי הפצת נשק גרעיני?", אמר דיפלומט ערבי בצאתו מאולם הדיונים.

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ד"ר מוחמד אל-בראדעי, אמר השבוע, כי לסוכנות הגרעין אין הכלים המשפטיים הדרושים לאתר פעילות גרעינית סודית במדינות הנמצאות תחת חקירה. דבריו באו על רקע המבוי הסתום בו שרויה חקירת תכנית הגרעין האירנית והסורית וחוסר יכולתם של פקחי הסוכנות לבקר באתרים לא מוצהרים, שלפי החשד קשורים לפעילות גרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully