וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיג? מה זה?!

25.8.2008 / 8:53

ממשאל שערך איגוד המוסכים בתחנות הדלק, עולה כי נהגי ישראל לא יודעים כמעט דבר על צמיגים

קשה למנות את מספר הפעמים בהם כל גופי התקשורת העוסקים בצמיגים חזרו, הסבירו והרחיבו אודות חשיבותו של הגומי השחור שמחבר את רכבכם אל האספלט, אך נראה שהנושא נשאר באיזור הדמדומים מבחינת הנהגים בישראל. במסגרת מבצע בדיקת תקינות הצמיגים שערכו משרד התחבורה, איגוד המוסכים, חברת דרך ארץ וחברת דור-אלון, נערך משאל נהגים שבדק ידע בצמיגי רכב שהעלה תוצאות עגומות.

מרבית הנשאלים (כ- 90 אחוז) לא ידעו מהו לחץ האויר שצריך למלא או לבדוק בצמיגי הרכב (10 אחוזים מתוכם טעו). כל הנשאלים לא ידעו באיזה שנה יוצרו הצמיגים ברכבם ומתי פג תוקפם והם אסורים לשימוש (כ-95 אחוז לא ידעו, 5 אחוזים לא קראו נכון את נתונים המופיעים על הצמיגים). כמו כן, כל הנשאלים (100%) לא ידעו על צמיגים שנפסלו לשימוש בישראל על ידי משרד התחבורה, לא ידעו מה לבקש במוסך הצמיגים וכיצד לבדוק אם תקר בצמיג תוקן בצורה נכונה ובטיחותית.

חשיבותו הרבה של הנושא הובילה לשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין משרד התחבורה, איגוד המוסכים בישראל, חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6, וחברת דור אלון - מבצע "צמיג תקין מציל חיים". במהלך המבצע מוצעים לכל נהגי כביש 6, בדיקות מהירות של הצמיגים בריכבם, בעת התידלוק בתחנות. הבדיקות, המבוצעות על ידי בודקים מקצועיים נערכות אך ורק באישור נהג הרכב (ללא קנסות או הורדה מהכביש). בסיומן ניתנת לו חוות דעת עם המלצה להמשך טיפול במידה ונדרש.

הבדיקות מוצעות כשירות ללקוחות הכביש, וללא תשלום במהלך כל השבוע, בין השעות 08:00-16:00, במתחמי הרענון בארבע תחנות הדלק לאורך כביש 6: בין מחלף נשרים למחלף שורק (בשני צידי הנסיעה) ובין מחלף ניצני עוז למחלף באקה (בשני צידי הנסיעה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully