וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי המזון מאלצים נשים באפריקה לעסוק בזנות

5.8.2008 / 11:28

50 מיליון בני אדם נוספו למעגל הרעב בשנה שעברה. עבור נשים אפריקאיות רבות, זנות היא הדרך היחידה להשיג אוכל להן ולילדיהן


עליית מחירי המזון ברחבי העולם עלולה לדחוף נשים עניות למכור את גופן בעבור מוצרי יסוד כמו דגים ושמן בישול, ובכך לחשוף אותן לסכנת הידבקות באיידס. כך אמרו אתמול (שני) בכירים באו"ם. כדוגמה לכך סיפרו אנשי האו"ם על דייגות באזור הפאסיפיק ובקניה, שביאושן להשיג מזון נאלצו לעסוק בזנות. "מזון הוא צורך כל-כך בסיסי, עד שאפשר לראות אנשים מרחיקים לכת במאמצים להשיגו", אמר פאזי מוקונווושורו מארגון המזון והחקלאות של האו"ם בדרום אפריקה.

לפי נתוני האו"ם, נסיקת מחירי המזון – בשל עליית השימוש בדלק, הביקוש הגובר לתבואה באסיה, הבצורת וההשתוללות של השווקים – הביאה בשנה שעברה 50 מיליון בני אדם נוספים לרעב. "מצב קיצוני זה עשוי להוביל לתגובות שונות, כאשר בקרב נשים אחת התגובות היא קיום יחסי מין תמורת כסף, במטרה להאכיל את ילדיהן", אומר סטיוארט גילספי מהמכון הבינלאומי לחקר מדיניות המזון. "מחקרים אחרונים שנעשו בבוצואנה, מאלאווי, זמביה וטנזניה הראו קשר בין מחסור קריטי במזון לבין יחסי מין בלתי מוגנים בקרב נשים עניות".

הדיג המאסיבי של דגי טונה בפאסיפיק אילץ דייגות בפפואה גינאה החדשה לנטוש את עיסוקן להצטרף לספינות דייגים גדולות, שם הן עוסקות בזנות בתמורה לשאריות מזון. עסקאות כאלה, של "דגים תמורת מין", נפוצות גם לחופי אגם ויקטוריה שבקניה, שם נשים הסוחרות בדגים שוכבות עם הדייגים בתמורה להנחות במחיר הדגים שהם מביאים מן הים.

מומחים בוועידת האיידס הבינלאומית ה-17 במספר, שנפתחה אתמול במקסיקו סיטי, אמרו גם כי תת-תזונה מסכנת עוד יותר אנשים שכבר נדבקו באיידס. התרופות לטיפול במחלה עלולות להסב כאבים אם הן נלקחות על קיבה ריקה, כך שחולי איידס זקוקים לתזונה משופרת. בלי מזון מספיק, חייהם נמצאים בסיכון גבוה יותר.

בתוך כך, עשרות פעילים הפגינו במהלך נאומיהם של מזכ"ל האו"ם באן קי מון ונשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, שהגיעו לוועידה. המפגינים החזיקו בשלטים עליהם היה כתוב: "מחוסרי בית וחולים באיידס, בבקשה עזרו לנו".

  • עוד באותו נושא:
  • זנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully